Udruženje za podršku vaspitanju
i obrazovanju Šabac

Programi stalnog stručnog usavršavanja
koji se ostvaruju izvođenjem obuke i organizovanjem stručnih skupova,
odobreni od strane Zavoda za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja.



Izdvojili smo izjavu

Ako osećate potrebu da
svoj posao ili funkciju,
vezane za vaspitanje i
obrazovanje, obavljate bolje
i uz profesionalnu podršku,
upoznajte se sa našim rezultatima
i mogućnostima koje nudimo!

O realizaciji - Srednja škola, Autoritet

26.02. Seminar 95-10: Gimnazija "Sava Šumanović" Šid, 24. i 25.02.2018.g.04.12. Seminar 95-7: Poljoprivredna škola sa domom učenika "Sonja Marinković" Požarevac, 02. i 03.12.2017. g.23.06. Seminar 95-5: Dom učenika srednjih škola Sombor, 21. i 22.06.2017. g.19.06. Seminar 95-4: Pravno birotehnička škola "Dimitrije Davidović" Zemun, 17. i 18.06.2017. g.02.09. Seminar 88-34: Baletska škola "Lujo Davičo" Beograd, 25. i 26.08.2016. g.13.06. Seminar 88-32: Dom učenika srednjih škola Vršac, 11. i 12.06.2016. g.15.01. Seminar 88-27: Gimnazija "Uroš Predić" Pančevo, 12. i 13.01.2016. g.27.12. Seminar 88-26: Prehrambeno šumarska i hemijska škola Sremska Mitrovica, 26. i 27.12.2015. g.14.12. Seminar 88-25: Srednja škola Grocka, 12. i 13.12.2015. g.30.11. Seminar 88-24: Srednja škola Grocka, 28. i 29.11.2015. g.12.11. Seminar 88-23: Srednja škola Koceljeva, 09. i 10.11.2015. g.21.09. Seminar 88-20: Dom učenika srednjih škola Sremska Mitrovica, 19. i 20.09.2015. g.08.09. Seminar 88-19: VII beogradska gimnazija Beograd, 05. i 06.09.2015. g.27.08. Seminar 88-18: Mačvanska srednja škola Bogatić, 26. i 27.08.2015.g.29.06. Semnar 88-16: Srednja stručna škola30.03. Seminar 88-12: Srednja turistička škola Novi Beograd, 28. i 29.03.2014. g.21.01. Seminar 88-9: Gimnazija Inđija, 17. i 18.01.2015. g..29.12. Seminar 88-8: Medicinska škola "Draginja Nikšić" Sremska Mitrovica, 27. i 28.12.2014. g.01.12. Seminar 88-7: POLITEHNIKA škola za nove tehnologije Novi Beograd, 29. i 30.11.2014. g.10.11. Seminar 88-6: GSPRS Beograd, 8. i 9.11.2014. g.03.11. Seminar 88-5: Gimnazija "Stevan Puzić" Ruma, 1. i 2.11.2014. g.20.10. Seminar 88-3: Posavotamnavska srednja škola Vladimirci, 18. i 19.10.2014. g.23.06. Seminar 113-16: Muzička škola "Kosta Manojlović" Smederevo,l 21. i 22.06.2014. g.30.12. Seminar 113-14: Za Muzičku školu "Petar Krančević" Sremska Mitrovica, 26. i 27.12.2013. g.24.06. Seminar 113-12: Za učesnike iz smederevskih osnovih i srednjih škola, Regionalni centar Smederevo, 22. i 23.06.2013.01.04. Seminar 113-9: Centar za stručno usavršavanje Leskovac, 30. i 31.03.2013. g.25.02. Seminar 113-8: Ekonomsko-trgovinska škola Šabac, 23. i 24. februar 2013. g.17.12. Seminar 113-7: Gimnazija u Obrenovcu, Obrenovac, 15. i 16.12.2012.02.12. Seminar 113-6: Medicinska škola19.11. Seminar 113-5: Za učesnike iz osnovnih i srednjih škola, Centar za stručno usavršavanje Kikinda, 17. i 18.11.2012.g.05.11. Seminar 113-3: Regionalni centar Šabac, Muzička škola "Mihailo Vukdragović" Šabac, 2. i 3.11.2012. g.08.10. Seminar 113-2: Srednja ekonomska škola Loznica, 6. i 7.10.2012.

Seminar 88-7: POLITEHNIKA škola za nove tehnologije Novi Beograd, 29. i 30.11.2014. g.

1. UPITNIK ZAVODA
Sistem procene (učesnik može odabrati): Potpuno se slažem - ocena 4; Uglavnom se slažem - ocena 3; Delimično se slažem - ocena 2; Uglavnom se ne slažem - ocena 1; Uopšte se ne slažem - ocena 0

1.1. Tvrdnje i prosečne vrednosti ocena

1. Definisani ciljevi seminara su ostvareni ...3.77
2. Teme/sadržaji predviđeni programom su realizovani... 3.88
3. Metode, tehnike i oblici rada primenjeni na seminaru obezbeđuju učenje učesnika ...3.69
4. U realizaciji seminara uzimaju se u obzir prethodna znanja i iskustva učesnika...3.38
5. Seminar je održan prema predviđenoj satnici ...3.88
6. Pohađanje ovog seminara pomoći će mi da unapredim sopstveni rad...3.77
7. Način izlaganja voditelja je jasan i razumljiv...3.85
8. Voditelji seminara daju povratne informacije na pitanja učesnika ... 3.85
9. Uslovi za rad (prostor, tehnička podrška) su omogućili uspešnu realizaciju seminara...3.96
10. Celokupna organizacija je doprinela uspešnoj realizaciji seminara... 3.96
Prosečna ocena za seminar: 3.80

1.2. Dodatna zapažanja i predlozi učesnika
• Prijatni predavači, životni primeri. Volela bih više zadataka za rešavanje i ukazivanje na greške.
• Držite najbolje seminare, sjajni ste, obožavam vas! 
• Zanimljiv seminar i koristan.
• Ne dozvoljavati da diskusija ide u širinu (van teme).

1.3. Zapažanja o realizovanom seminaru (mišljenje voditelja dostavljeno u izveštaju Zavodu)

1.3.1. Šta su, po vašem mišljenju, dobre strane seminara koji ste realizovali?
Atmosfera dobrog raspoloženja i vrlo produktivnog zajedničkog rada, i to do nivoa da je bilo konstatacija o nedostatku vremena za sve ono što je učesnicima bilo bitno iz oblasti autoriteta "sada i ovde" i predloga da bi seminar trebao da traje tri dana.

1.3.2. Navedite probleme i teškoće u realizaciji vašeg seminara (ako su postojali)

Nije ih bilo, ali je potvrđena potreba autorsko – realizatorskog tima za pronalaženje načina dobijanja povratne informacije/objašnjenja učesnika o pojedinim ocenama iz završne evaluacije seminara kroz upitnik Zavoda.

2. EVALUACIONA LISTA AUTORA PROGRAMA

2.1. Dnevna evaluacija za prvi radni dan

2.1.1. Šta mi se svidelo
• Vesela atmosfera, ukrštanje mišljenja, razmena znanja/iskustva.
• Sve.
• Sve.
• Da – praktični primeri.
• Spontanost.
• Šta preduzeti da se spreči kritično ponašanje učenika.
• Slikoviti primeri iz prakse, zanimljivo predavanje, razumljivo.
• Interaktivnost, sadaržaji prezentacija.
• Priča o pozitivnom vaspitanju.
• Da!
• („otkačeno“)
• Atmosfera na seminaru. Komunikacija predavača sa učesnicima.
• Sistematizacija ponašanja učenika i predloženih mera.
• Objašnjenja uz pomoć realnih situacija.
• Veliki broj konkretnih primera.
• Pravilan odnos teorije i primera, prijatna, komunikativna atmosfera.
• Sve je u redu.
• Tema i način izlaganja.
• Svidela mi se terapija za nastavnike, treba oslušnuti nastavnike i vi to činite.
• Sve.
• Da.
• Sve je „pod kontrolom“, to znači profesionalno, podsticajno...

2.1.2. Šta mi se nije svidelo
• Kratko traje.
• Test Milgram!
• Predugački predavački (govorni) periodi.
• Nemam primedbi.
• Prefiše definicija.
• Nema toga.

2.1.3. Šta predlažem da bi bilo bolje
• Dezert/torta  To će organizator!
• Nemam predlog.
• Još po neki primer iz prakse.
• Ne menjati način rada.
• Isti tempo.
• Još više primera.
• Efikasnije upravljanje vremenom i dinamikom procesa.
• Nemam predloga.
• Više situacija koje bi trebalo rešiti; „role play“.
• Malo brži tempo.
• Samo tako nastavite.
• Ovako je OK.
• Malo viši % radionica u odnosu na prezentacije.
• Više praktičnih primera i načini njihovog rešavanja.
• U redu je, može i dalje tako.
• Samo tako nastavite!
• Da traje malo kraće.
• Samo napred u nove radne pobede! 

2.2. Značajnost sadržaja programa za lični razvoj i jačanje profesionalnih kompetencija učesnika (skala školskih ocena)

• Škola je sistem.. 4.46
• Autoritet.... 4.65
• Disciplina i pozitivno vaspitanje ..... 4.90
• Liderstvo..... 4.42
• Njegovo veličanstvo - roditelj.... 4.31
• Veštine razgovora sa nezgodnim sagovornicimač Samokontrola i kontrola u komunikaciji..... 4.65
• Testovi autoriteta… 4.58

2.3. Ocena uspešnosti realizacije seminara
• RAD VODITELJA... 4.85
• ORGANIZACIJA SEMINARA... 4.92
• MATERIJALI ZA UČESNIKE... 4.62
• ATMOSFERA U GRUPI TOKOM SEMINARA... 4.96
UKUPNA OCENA ZA SEMINAR.... 4.85 (nije srednja vrednost prethodnih ocena)

2.4. Predlozi i komentari učesnika
• Veoma važna tema za rad u školi! Pokazati na koji način zavisi od ličnih osobina nastavnika, a u kojoj meri (i kako) se uči i koriguje...
• Višak priče pretvoriti u praktične vežbe.
• PREDLOG: Radite što više. Vraćate mi veru u rad i u pozitivne i dobre ljude! 
• Nadam se da će biti još ovakvih seminara.
• SVE SUPER. HVALA!
• Što pre napredniji kurs!
• Još poneki primer dobre prakse.
• OK.