Udruženje za podršku vaspitanju
i obrazovanju Šabac

Programi stalnog stručnog usavršavanja
koji se ostvaruju izvođenjem obuke i organizovanjem stručnih skupova,
odobreni od strane Zavoda za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja.



Izdvojili smo izjavu

Ako osećate potrebu da
svoj posao ili funkciju,
vezane za vaspitanje i
obrazovanje, obavljate bolje
i uz profesionalnu podršku,
upoznajte se sa našim rezultatima
i mogućnostima koje nudimo!

O realizaciji - Osnovna škola, Autoritet

18.12. Seminar 95-8: Osnovna škola "Radojka Lakić" Beogrd, 16. i 17.12.2017. g.08.09. Seminar 95-6: Osnovna škola "Svetozar Miletić" Zemun, 02. i 03.09.2017. g.29.05. Seminar 95-3: Osnovna škola "Vladimir Rolović" Rakovica, 27. i 28.05.2017. g.24.04. Seminar 95-2: Osnovna škola "Ilija Garašanin" Grocka, 22. i 23.04.2017. g,23.01. Seminar 95-1: Osnovna škola "Ivan Gundulić" Novi Sad, 21. i 22.01.2017. g.23.06. Seminar 88-33: Osnovna škola "Nikola Tesla" Skela, 21. i 22.06.2016. g.17.05. Seminar 88-29: Osnovna škola "Jovan Jovanović Zmaj" Obrenovac, 12.03. i 15.05.2016. g.16.05. Seminar 88-31: Osnovna škola "Vuk Karadžić" Novi Sad, 13. i 14.05.2016. g.28.03. Seminar 88-30: Osnovna škola "Sveti Sava Vrčin", 26. i 27.03.2016. g.20.02. Seminar 88-28: Osnovna škola "Đura Daničić" Novi Sad, 19. i 20.02.2016. g12.11. Seminar 88-22: Osnovna škola "Pavle Savić" Beograd, 07. i 08.11.2015. g.02.11. Seminar 88-21: Osnovna škola "Zmaj Jova Jovanović" Ruma, 31.10. i 1.11.2015. g.21.09. Seminar 88-20: Dom učenika srednjih škola Sremska Mitrovica, 19. i 20.09.2015. g.24.08. Seminar 88-17: OŠ "Draževac" Draževac, 22. i 23.08.2015. g.15.06. Seminar 88-15: Osnovna muzička škola Grocka, 13. i 14.06.2015. g.18.05. Seminar 88-14: OŠ "Vasa Stajić" Novi sad, 16. i 17.05.2015. g.20.04. Seminar 88-13: TRC "Momčilo Čeković" Koštunići, 18. i 19.04.2015. g.03.03. Seminar 88-11: Osnovna škola "Petar Tasić" Lešnica, 28.02. i 1.03.2015. g.24.01. Seminar 88-10: OŠ "Grabovac" Grabovac, 21. i 22.01.2015. g.27.10. Seminar 88-4: OŠ "Branko Radičević" Nikinci,25. i 26.10.2014. g.28.09. Seminar 88-2: OŠ "Milan Ilić Čiča" Aranđelovac, 26. i 27.09.2014. g.15.09. Seminar 88-1: ETŠ "Mihajlo Pupin" Novi Sad, 13. i 14.09.2014.g. (osnovne i srednje škole)25.08. Seminar 113-17: Osnovna škola "Desanka Maksimović" Beograd, 23. i 24.08.2014. g.20.01. Seminar 113-15: Osnovna škola "Jelena Ćetković" Beograd, 18. i 19.01.2014.g.30.12. Seminar 113-14: Za Muzičku školu "Petar Krančević" Sremska Mitrovica, 26. i 27.12.2013. g.30.09. Seminar 113-13: Za učesnike iz Osnovne muzičke škole "Vladimir Đorđević" iz Beograda, 28. i 29.09.2013.g.24.06. Seminar 113-12: Za učesnike iz smederevskih osnovih i srednjih škola, Regionalni centar Smederevo, 22. i 23.06.2013.14.04. Seminar 113-11: OŠ "Mika Mitrović" Bogatić, za zaposlene iz svih osnovnih škola sa područja Opštine Bogatić, 13. i 14.04.2013.08.04. Seminar 113-10: OŠ "Vuk Karadžić" Badovinci, za zaposlene iz svih osnovnih škola sa područja Opštine Bogatić, 6. i 7.04.2013. g01.04. Seminar 113-9: Centar za stručno usavršavanje Leskovac, 30. i 31.03.2013. g.19.11. Seminar 113-5: Za učesnike iz osnovnih i srednjih škola, Centar za stručno usavršavanje Kikinda, 17. i 18.11.2012.g.12.11. Seminar 113-4: Osnovna škola "Nata Jeličić", Regionalni centar Šabac, 10. i 11.11.2012.18.09. Seminar 113-1: Za "Prvu obrenovačku osnovnu školu", Obrenovac, 15. i 16.09.2012.

Seminar 88-17: OŠ "Draževac" Draževac, 22. i 23.08.2015. g.

1. UPITNIK ZAVODA
Sistem procene (učesnik može odabrati): Potpuno se slažem - ocena 4; Uglavnom se slažem - ocena 3; Delimično se slažem - ocena 2; Uglavnom se ne slažem - ocena 1; Uopšte se ne slažem - ocena 0

1.1. Tvrdnje i prosečne vrednosti ocena

1. Definisani ciljevi seminara su ostvareni ...3.47
2. Teme/sadržaji predviđeni programom su realizovani... 3.77
3. Metode, tehnike i oblici rada primenjeni na seminaru obezbeđuju učenje učesnika ...3.60
4. U realizaciji seminara uzimaju se u obzir prethodna znanja i iskustva učesnika...3.60
5. Seminar je održan prema predviđenoj satnici ...3.77
6. Pohađanje ovog seminara pomoći će mi da unapredim sopstveni rad...3.47
7. Način izlaganja voditelja je jasan i razumljiv...3.53
8. Voditelji seminara daju povratne informacije na pitanja učesnika ... 3.63
9. Uslovi za rad (prostor, tehnička podrška) su omogućili uspešnu realizaciju seminara...3.77
10. Celokupna organizacija je doprinela uspešnoj realizaciji seminara... 3.63
Prosečna ocena za seminar: 3.62

1.2. Dodatna zapažanja i predlozi učesnika
- Sve pohvale za ovaj seminar!
- Seminar koji pruža dobre odgovore na tekuće probleme u školi i nastavi.

1.3. Zapažanja o realizovanom seminaru (mišljenje voditelja dostavljeno u izveštaju Zavodu)

1.3.1. Šta su, po vašem mišljenju, dobre strane seminara koji ste realizovali?
Ostvarena prevaga promišljanja o suštini autoriteta i pristupima koji obezbeđuju njegovo očuvanje i podizanje na viši nivo u odnosu na bavljenje „receptima“, tj. postupcima i procedurama za rešavanje svakodnevnih pojedinačnih problema koji inače predstavljaju osnovni sadržaj seminara „Ne možeš sve sam! – Kako izgraditi unutrašnju i spoljašnju podršku nastavniku i učeniku koji ima problem“.
Dobijeni su pokazatelji koji potvrđuju da je solidan broj učesnika osvešćen u pogledi prihvatanja i značaja povezanosti individualnog autoriteta i autoriteta škole sa procesom samovrednovanja, godišnjeg i razvojnog planiranja.
Ta grupa, zahvaljujući svom odnosu prema sopstvenim potrebama i autoritetu škole u kojoj rade, mogla bi da predstavlja točak-zamajac koji bi doprineo da se prevaziđe izražen skepticizam o tome u kojoj se meri primenom dobijenih informacija, znanja i veština može unaprediti sopstveni autoritet i rejting škole kao obrazovne i vaspitne institucije.

1.3.2. Navedite probleme i teškoće u realizaciji vašeg seminara (ako su postojali)

Nije ih bilo.

2. EVALUACIONA LISTA AUTORA PROGRAMA

2.1. Dnevna evaluacija za prvi radni dan

2.1.1. Šta mi se svidelo
• Posvećenost, energija i stručnost organizatora seminara.
• Svidelo mi se što smo proširili znanja o tome kako da zadržimo autoritet i u kući i u školi.
• Teme, primeri, objašnjenja.
• Dijalog između učesnika.
• Da.
• Da.
• Izabrane situacije i način vođenja.
• Primeri, način predstavljanja cilja, uopšte atmosfera jer je zanimljivo.
• Dinamika, izlaganje sa primerima.
• Tema seminara.
• Radionice.
• Konkretni primeri iz prakse.
• Zanimljivo gradivo.
• Konkretnost i vezanost za praksu.
• Sadržaj, način rada i rešavanje situacija.
• Primeri iz prakse.
• Dinamičnost seminara, izlaženje u susret situacijama koje nisu deo seminaea.
• Predavanje na primerima, odlično.
• Sadržaj seminara, način izlaganja i sve u vezi istog. Sve je bilo poučno.
• Pristup predavača. Opuštenost u radu.
• Sadržaj, realizacija, način izlaganja.
• Način na koji je rađeno.
• Tema, način izlaganja.
• SVE.
• DA.
• Način komunikacije i primeri iz prakse koji mogu pomoći u radu.
• Jer je bilo vrlo zanimljivo, sa dosta korisnih primera, funkcionalno....
• Tema je zanimljiva, dosta aktivnosti.
• SVE.
• Način izlaganja, tema.

2.1.2. Šta mi se nije svidelo
• Nema konkretnih rešenja.
• Nedostajalo je više primera iz učionice, iz „kuće“ ih je bilo mnogo više.
• grupni rad.
• Nisam najbolje čuo sve govornike.
• Upotreba previše reči iz žargona.
• Možda previše teoretisanja.
• Previše monologa.
• Satnica.
• Ponašanje nekih svojih kolega.

2.1.3. Šta predlažem da bi bilo bolje
• Povezivanje sa problematikom (specifičnom) naše škole.
• Ujednačen broj primera iz prakse i u kući i u školi.
• Još jedna pauza za kafu.
• Još više saveta za rešavanje problemaa u praksi.
• Malo više rešenja iz prakse.
• Zanimljivije i kraće.
• Više interakcije.
• Da glasnije govorite i razgovetnije.
• Sve je super!
• Više radionica, igara.
• Više prakzične vežbe.
• Manje pauza.

2.2. Značajnost sadržaja programa za lični razvoj i jačanje profesionalnih kompetencija učesnika (skala školskih ocena)

• Škola je sistem.. 4.57
• Autoritet.... 4.70
• Disciplina i pozitivno vaspitanje ..... 4.60
• Liderstvo..... 4.53
• Veštine razgovora sa nezgodnim sagovornicima Samokontrola i kontrola u komunikaciji..... 4.77
• Testovi autoriteta… 4.50

2.3. Ocena uspešnosti realizacije seminara
• RAD VODITELJA... 4.67
• ORGANIZACIJA SEMINARA... 4.73
• MATERIJALI ZA UČESNIKE... 4.60
• ATMOSFERA U GRUPI TOKOM SEMINARA... 4.53
UKUPNA OCENA ZA SEMINAR.... 4.73 (nije srednja vrednost prethodnih ocena)

2.4. Predlozi i komentari učesnika
• Ako je dostupno materijal istraživanja bi mogao da bude savremeniji.
• Manje predloga, klišea i teoretisanja. Suviše prostora zauzima jedan govornik, a drugi i pored znanja i stručnosti ulazi u suvoparnost. Manje glume, više realnosti.
• Puno uspeha u daljem radu!
• Dođoh, videh, naučih! Najveća prednost ovog seminara je što su se realizatori potrudili da odgovore na skoro svako pitanje. Sve pohvale!
• Seminar koji je dobra obuka za savremene prilike u školi i nastavi.
• Srećno u daljem radu!