Udruženje za podršku vaspitanju
i obrazovanju Šabac

Programi stalnog stručnog usavršavanja
koji se ostvaruju izvođenjem obuke i organizovanjem stručnih skupova,
odobreni od strane Zavoda za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja.



Izdvojili smo izjavu

Ako osećate potrebu da
svoj posao ili funkciju,
vezane za vaspitanje i
obrazovanje, obavljate bolje
i uz profesionalnu podršku,
upoznajte se sa našim rezultatima
i mogućnostima koje nudimo!

O realizaciji - Osnovna škola, Ne možeš sve sam

15.01. Seminar 337-20: Osnovna škola "Andra Savčić" Valjevo26.12. Seminar 337-19: Osnovna škola "Petar Leković" Požega, 23. i 24.12.2017. g.11.12. Seminar 337-18: OŠ "Triva Vitasović Lebarnik" Laćarak, 09. i 10.12.2017. g.03.10. Seminar 337-14: Osnovna škola "Vojvoda Radomir Putnik" Beograd, 30.09. i 01.10.2017. g.28.08. Seminar 337-13: Osnovna škola "Veljko Vlahović" Šangaj - Novi Sad, 26. i 27.08.2017. g.26.06. Seminar 337-12: Osnovna škola "Vladimir Rolović" Rakovica, 24. i 25.06.2017. g.12.06. Seminar 337-11: Osnovna škola "Ilija Garašanin" Grocka, 10. i 11.06.2017. g.15.05. Seminar 337-10: Osnovna škola "Ivo Lola Ribar" Begaljica, 13. i 14.05.2017. g.13.03. Seminar 337-9: Osnovna škola "Vladika Nikolaj Velimirović" Valjevo09.02. Seminar 337-7: Osnovna škola "Jovan Jovanović Zmaj" Obrenovac, 07. i 08.02.2017. g.16.01. Seminar 337-6: Regionalni centar za stručno usavršavanje Smederevo, 14. i 15.01.2017. g.13.11. Seminar 337-2: Osnovna škola "Vuk Karadžić" Novi Sad26.09. Seminar 337-1: Osnovna škola04.04. Seminar 113-18: Osnovna škola "Draževac", 02. i 03.04.2016. g.16.02. Seminar 113-17: Osnovna škola "Petar Tasić" Lešnica, 13. i 14.02.2016. g,08.02. Seminar 113-16: Osnovna škola "Radojka Lakić" Beograd, 6. i 7.02.2016. g.07.12. SEMINAR 113-13: Osnovna škola "Pavle Savić" Beograd, 5. i 6.12.2015. g.27.10. Seminar 113-12: Prva obrenovačka osnovna škola, 24. i 25.10.2015. g.27.10. Seminar 113-11: Osnovna škola "Grabovac", 22. i 23.10.2015. g.19.10. Seminar 113-10: Osnovna škola14.09. Seminar 113-9: Osnovna muzička škola Grocka, 12. i 13.09.2015. g.25.05. Seminar 113-6: Osnovna škola "Mika Mitrović" Bogatić", 23. i 24.05.2015. g.05.04. Seminar 113-5: Osnovna škola "Milivoj Petković Fećko" Platičevo, 31.03. i 1.04.2015. g09.02. Seminar 113-3: Osnovna škola "Desanka Maksimović" Beograd, 7. i 8.02.2015. g.

Seminar 113-18: Osnovna škola "Draževac", 02. i 03.04.2016. g.

b]1. UPITNIK ZAVODA
Sistem procene (učesnik može odabrati): Potpuno se slažem - ocena 4; Uglavnom se slažem - ocena 3; Delimično se slažem - ocena 2; Uglavnom se ne slažem - ocena 1; Uopšte se ne slažem - ocena 0

1.1. Tvrdnje i prosečne vrednosti ocena

1. Teme/sadržaji predviđeni programom su realizovani ..................... 3.89
2. Način rada na obuci obezbeđuje učenje i stručno usavršavanje učesnika.......... 3.54
3. U realizaciji obuke uzimaju se u obzir prethodna znanja i iskustva
učesnika ...................... 3.75
4. Obuka je održana prema predviđenoj satnici......................... 3.93
5. Pohađanje ove obuke pomoći će mi da unapredim sopstveni rad... 3.54
6. Realizatori dobro poznaju oblast na koju se program odnosi.... 3.79
7. Realizatori aktivno komuniciraju sa učesnicima i daju im povratne informacije o radu i produktima njihovog rada................................ 3.75
8. Realizatori podstiču sticanje znanja učesnika i daju odgovore na njihova pitanja..............................3.61
9. Uslovi za rad (prostor, tehnička podrška) su omogućili uspešnu realizaciju obuke.............................. 3.86
10. Celokupna organizacija je doprinela uspešnoj realizaciji obuke.. 3.79
(srednja ocena za prethodnih 10 tvrdnji 3.74)

11. Informacije o obuci sam dobila/o:
a)iz Kataloga...................2
b)od kolega..............3
v) od ustanove u kojoj radim....18
g) od centra za stručno usavršavanje.....0
d) od školske uprave..................4
đ) na neki drugi način ................1

12. Koliko je vremena, provedenog na obuci, upotrebljeno za smislene aktivnosti učenja?
a) 0% ............. 1(3.57%)
b) 1-19% .......... 0
v) 20-39% ........ 0
g) 40-59% ....... 6(21.43%)
d) 60-79% ........ 5(17.88%)
đ) 80-99% ....... 9(32.14%)
e) 100% ...........7(25.00%)

13. Da li biste Vašim kolegama preporučili ovu obuku:

a) DA.......... 27 (96.43%)

b) NE........... 1 (3.57%)

1.2. Dodatna zapažanja i predlozi učesnika
• Семинар је користан, пун пимера који ће ми помоћи у раду.
• Осветљава везу наставника, школе и других институција у решавању проблем који се јављају у школској пракси.
• Семинар је оправдао циљ. Невоља је можда у томе што реалне ситуације никада не могу бити у целини предвижени и најбољом обуком.
• Доста примера из живота, без теоретисања.
• Препоруке и савети су у кнтрадикцији са реалном ситуацијом у нашем школству.
• Семинар је веома користан и применљив у пракси.
• Семинар је веома поучан и корстан за неки даљи рад.
• Тема ове обуке је прихватљива и могуће је реализовати.Овај садржај је све чешће примењен.
• Корисно и применљиво.

1.3. Zapažanja o realizovanom seminaru (mišljenje voditelja dostavljeno u izveštaju Zavodu)
1.3.1. Šta su, po vašem mišljenju, dobre strane seminara koji ste realizovali?
Завршница семинара (други део другог радног дана) у којој су учесници, у оквиру малих група, анализирали и процесуирали актуелне проблеме из сопствене праксе, проверавајући ниво усвојености знања о функционисању унутрашње и спољашње подршке неопходне за њихово успешно решавање.

1.3.2. Navedite probleme i teškoće u realizaciji vašeg seminara (ako su postojali)
Није било никаквих проблема који би на било који начин угрожавали нормалан ток реализације обуке али су се појавили индикатори током заједничког рада и подаци из евалуационих инструмената, који прилично поуздано указују да један број учесника (двоје без икакве сумње) нема намеру ни да покуша да примени било шта од суштинских ствари које омогућавају ефикасно стварање и функционисање унутрашње и спољашње мреже подршке наставнику и ученику који имају проблем.

2. EVALUACIONA LISTA AUTORA PROGRAMA

2.1. Dnevna evaluacija za prvi radni dan
2.1.1. Šta mi se svidelo
• Predavanje, rad (analiza) i pristup predavača.
• Da.
• Konkretnost i realni primeri.
• Predavanje i način komunikacije.
• Tema, tempo, atmosfera.
• -
• Tema, način izlaganja.
• Kao mlad učitelj, čula sam mnogo korisnih stvari. Tema je odlična i puna je primera.
• Tema.
• Način realizacije seminara, korišćenje realnih situacje i primenjivanje u datim svakodnevnim problemima.
• Sve.
• Ceo seminar (primeri kao i rešavanje situacije).
• Radionice, primeri na kojima mogu da naučim.
• Poštovanje satnice, držanje teme, način prezentacije.
• Dinamičnost.
• Rad u grupi, dobra organizacija seminara, spremnost na odgovor na svako pitanje.
• Stručno vođenje, poštovanje satnice.
• Što su predstavljeni konkretni koraci reagovanja.
• Učestvovanje i nas slušaoca.
• Svi primeri su zasnovani na istinitim događajima.
• U potpunosti sam zadovoljan. Izuzetno interesantna tema i nama potrebna za dalji rad.
• Dati su dobri primeri iz školske prakse.
• Sve,
• Sve.
• Aktivan odnos učesnika seminara. Neformalna komunikacija.
• Da.

2.1.2. Šta mi se nije svidelo
• Deo o zakonima je potreban, ali po malo suvoparan.
• Deo gde je bilo mnogo teorije.
• Način saopštavanja informacija. Delovao je kao optužujući.
• Treba manje teorije.
• Sve se podvodi pod definicije, trebalo bi da ima više interakcije između nastavnika i predavača.

2.1.3. Šta predlažem da bi bilo bolje
• Dinamičnije.
• Više praktičnih primera rešavanja problema sa decom.
• Konkretnost.
• Više primera iz života.
• Manje teorije više radionica
• Kraće, konkretnije, životnije.
• Nastavite ovako!
• Neku igru.
• Više primera iz prakse.
• Više primera sa diskusijom.
• Isto.

2.2. Značajnost sadržaja programa za lični razvoj i jačanje profesionalnih kompetencija učesnika (skala školskih ocena)

• Prepoznaj problem.. 4.82
• Procena i provera-prihvati svoj deo odgovornosti.... 4.82
• Šalji dalje i traži povratnu informaciju ..... 4.75
• Planiranje..... 4.71
• Snage zajednice i spoljašnja mreža podrške.... 4.54
• Vežbanje: Primena modela podrške u realnim situacijama..... 4.71

2.3. Ocena uspešnosti realizacije seminara

• RAD VODITELJA... 4.68
• ORGANIZACIJA SEMINARA... 4.75
• MATERIJALI ZA UČESNIKE... 4.68
• ATMOSFERA U GRUPI TOKOM SEMINARA... 4.64
UKUPNA OCENA ZA SEMINAR.... 4.68 (nije srednja vrednost prethodnih ocena)

2.4. Predlozi i komentari učesnika
• Веома сам задовољна. Научила сам много тога.
• Говор мушког водитеља је помало монотон и разбија пажњу.
• Све похвале за користан и применљив семинар.
• Немам коментар.
• Хвала.