Udruženje za podršku vaspitanju
i obrazovanju Šabac

Programi stalnog stručnog usavršavanja
koji se ostvaruju izvođenjem obuke i organizovanjem stručnih skupova,
odobreni od strane Zavoda za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja.



Izdvojili smo izjavu

Ako osećate potrebu da
svoj posao ili funkciju,
vezane za vaspitanje i
obrazovanje, obavljate bolje
i uz profesionalnu podršku,
upoznajte se sa našim rezultatima
i mogućnostima koje nudimo!

O realizaciji - Osnovna škola, Autoritet

18.12. Seminar 95-8: Osnovna škola "Radojka Lakić" Beogrd, 16. i 17.12.2017. g.08.09. Seminar 95-6: Osnovna škola "Svetozar Miletić" Zemun, 02. i 03.09.2017. g.29.05. Seminar 95-3: Osnovna škola "Vladimir Rolović" Rakovica, 27. i 28.05.2017. g.24.04. Seminar 95-2: Osnovna škola "Ilija Garašanin" Grocka, 22. i 23.04.2017. g,23.01. Seminar 95-1: Osnovna škola "Ivan Gundulić" Novi Sad, 21. i 22.01.2017. g.23.06. Seminar 88-33: Osnovna škola "Nikola Tesla" Skela, 21. i 22.06.2016. g.17.05. Seminar 88-29: Osnovna škola "Jovan Jovanović Zmaj" Obrenovac, 12.03. i 15.05.2016. g.16.05. Seminar 88-31: Osnovna škola "Vuk Karadžić" Novi Sad, 13. i 14.05.2016. g.28.03. Seminar 88-30: Osnovna škola "Sveti Sava Vrčin", 26. i 27.03.2016. g.20.02. Seminar 88-28: Osnovna škola "Đura Daničić" Novi Sad, 19. i 20.02.2016. g12.11. Seminar 88-22: Osnovna škola "Pavle Savić" Beograd, 07. i 08.11.2015. g.02.11. Seminar 88-21: Osnovna škola "Zmaj Jova Jovanović" Ruma, 31.10. i 1.11.2015. g.21.09. Seminar 88-20: Dom učenika srednjih škola Sremska Mitrovica, 19. i 20.09.2015. g.24.08. Seminar 88-17: OŠ "Draževac" Draževac, 22. i 23.08.2015. g.15.06. Seminar 88-15: Osnovna muzička škola Grocka, 13. i 14.06.2015. g.18.05. Seminar 88-14: OŠ "Vasa Stajić" Novi sad, 16. i 17.05.2015. g.20.04. Seminar 88-13: TRC "Momčilo Čeković" Koštunići, 18. i 19.04.2015. g.03.03. Seminar 88-11: Osnovna škola "Petar Tasić" Lešnica, 28.02. i 1.03.2015. g.24.01. Seminar 88-10: OŠ "Grabovac" Grabovac, 21. i 22.01.2015. g.27.10. Seminar 88-4: OŠ "Branko Radičević" Nikinci,25. i 26.10.2014. g.28.09. Seminar 88-2: OŠ "Milan Ilić Čiča" Aranđelovac, 26. i 27.09.2014. g.15.09. Seminar 88-1: ETŠ "Mihajlo Pupin" Novi Sad, 13. i 14.09.2014.g. (osnovne i srednje škole)25.08. Seminar 113-17: Osnovna škola "Desanka Maksimović" Beograd, 23. i 24.08.2014. g.20.01. Seminar 113-15: Osnovna škola "Jelena Ćetković" Beograd, 18. i 19.01.2014.g.30.12. Seminar 113-14: Za Muzičku školu "Petar Krančević" Sremska Mitrovica, 26. i 27.12.2013. g.30.09. Seminar 113-13: Za učesnike iz Osnovne muzičke škole "Vladimir Đorđević" iz Beograda, 28. i 29.09.2013.g.24.06. Seminar 113-12: Za učesnike iz smederevskih osnovih i srednjih škola, Regionalni centar Smederevo, 22. i 23.06.2013.14.04. Seminar 113-11: OŠ "Mika Mitrović" Bogatić, za zaposlene iz svih osnovnih škola sa područja Opštine Bogatić, 13. i 14.04.2013.08.04. Seminar 113-10: OŠ "Vuk Karadžić" Badovinci, za zaposlene iz svih osnovnih škola sa područja Opštine Bogatić, 6. i 7.04.2013. g01.04. Seminar 113-9: Centar za stručno usavršavanje Leskovac, 30. i 31.03.2013. g.19.11. Seminar 113-5: Za učesnike iz osnovnih i srednjih škola, Centar za stručno usavršavanje Kikinda, 17. i 18.11.2012.g.12.11. Seminar 113-4: Osnovna škola "Nata Jeličić", Regionalni centar Šabac, 10. i 11.11.2012.18.09. Seminar 113-1: Za "Prvu obrenovačku osnovnu školu", Obrenovac, 15. i 16.09.2012.

Seminar 88-29: Osnovna škola "Jovan Jovanović Zmaj" Obrenovac, 12.03. i 15.05.2016. g.

b]1. UPITNIK ZAVODA
Sistem procene (učesnik može odabrati): Potpuno se slažem - ocena 4; Uglavnom se slažem - ocena 3; Delimično se slažem - ocena 2; Uglavnom se ne slažem - ocena 1; Uopšte se ne slažem - ocena 0

1.1. Tvrdnje i prosečne vrednosti ocena

1. Teme/sadržaji predviđeni programom su realizovani .........................3.97
2. Način rada na obuci obezbeđuje učenje i stručno usavršavanje učesnika .......3.93
3. U realizaciji obuke uzimaju se u obzir prethodna znanja i iskustva
učesnika ................................3.83
4. Obuka je održana prema predviđenoj satnici....................................3.83
5. Pohađanje ove obuke pomoći će mi da unapredim sopstveni rad..........3.90
6. Realizatori dobro poznaju oblast na koju se program odnosi........... 3.97
7. Realizatori aktivno komuniciraju sa učesnicima i daju im povratne informacije o radu i produktima njihovog rada.................................... 3.97
8. Realizatori podstiču sticanje znanja učesnika i daju odgovore na njihova pitanja................................ 3.93
9. Uslovi za rad (prostor, tehnička podrška) su omogućili uspešnu realizaciju obuke.....................................3.97
10. Celokupna organizacija je doprinela uspešnoj realizaciji obuke.........3.97
(srednja ocena za prethodnih 10 tvrdnji 3.93)
11. Informacije o obuci sam dobila/o:
a) iz Kataloga................. 1
b) od kolega............ 1
v) od ustanove u kojoj radim.....21
g) od centra za stručno usavršavanje.....0
d) od školske uprave................... 7
đ) na neki drugi način ........................0

12. Koliko je vremena, provedenog na obuci, upotrebljeno za smislene aktivnosti učenja?
a) 0% ............. 0
b) 1-19% .......... 0
v) 20-39% ........ 0
g) 40-59% ....... 1(3.33%)
d) 60-79% ....... 3 (10.00%
đ) 80-99% ........ 18 (60.00%)
e) 100% ........... 8(26.67%)

13. Da li biste Vašim kolegama preporučili ovu obuku:

a) DA.......... 30 (100%)

b) NE.......... 0 (0%)

1.2. Dodatna zapažanja i predlozi učesnika
• Подстиче на даље усавршавање, размишљање о сопственом понашању, како унапредити и развити себе као бољу личност.
• Семинар пружа информације којим се може унапредити даљи рад, ређавају се конкретне ситуације.
• Реализатори добро познају област на коју се програм односи, активно комуницирају са учесницима и дају корисне и применљиве примере из праксе.
• Изузетно плодан семинар!
• Добар семинар! Доста примера и практичних решења.
• Мени је лично користило све што сам чула.
• Одличан семинар!
• Задовољна сам датим прилозима и објашњењима везаним за тему.
• Семинар пружа обиље корисних информација које се могу применити како у раду у школи тако и у приватном животу (свакодневној комуникацији).
• Одличан семинар.

1.3. Zapažanja o realizovanom seminaru (mišljenje voditelja dostavljeno u izveštaju Zavodu)
1.3.1. Šta su, po vašem mišljenju, dobre strane seminara koji ste realizovali?
Остварена је успешна реализација програма обуке и поред ванредних околности које су условиле да се други радни дан семинара оствари након два месеца касније.
Висок ниво задовољства учесника изражен је високим оцена у евалуационим инструментима, 3.93 према упитнику Завода и 4.97 према евалуационој листи Удружења.
Преко 85% учесника сматра да је од расположивог времена за заједнички рад и смислене активности учења искоришћено између 80 и 100%.
Сви учесници су расположени да ову обуку препоруче својим колегама.
Квалитативна димензија ових процена су и садржаји писаних и видео изјава учесника, у којима су кључне речи: важна сазнања, корисно, из праксе, применљиво у пракси, одлична комуникација и однос стручних водитеља према учесницима.

1.3.2. Navedite probleme i teškoće u realizaciji vašeg seminara (ako su postojali)
Nije ih bilo.

2. EVALUACIONA LISTA AUTORA PROGRAMA

2.1. Dnevna evaluacija za prvi radni dan

2.1.1. Šta mi se svidelo
• Dinamično, konkretno, praktično.
• Pristup izvođača seminara.
• Da.
• Dopada mi se tema, predavači, način izlaganja i radionice.
• Tema, funkcionalna znanja.
• Izuzetan trud predavača. Ostvarenost cilj teme seminara.
• Pružanje podrške prosvetnim radnicima.. Ostvareni ciljevi seminara.
• Tema seminara.
• Sve.
• Teme, način rada, saradnja.
• Seminar je dinamičan i zanimljiv.
• Razmena mišljenja i način rešavanja problema.
• Neposrednost voditelja – realizatora seminara.
• Dopao mi se način predavanja, komunikacija, analiza problema iz prakse...
• Svideli su mi se praktični primeri.
• Sadržaji jasno izloženi i korisni za moj rad.
• Dobro je, koristiće mi dosta u procesu nastave,
• Tema, komunikacija.
• Sve teme su mi se svidele.
• Da, koristan je.
• Veoma koristan seminar! Bravo!!!
• Primeri iz prakse.
• Radi se na suštinskim problemima koji nas prate u struci!
• Način izlaganja sadržaja, primenljivost u praksi.
• Tema, način prezentacije, predavači!
• Način komunikacije; 2. sadržaj; 3. primeri za razmišljanje
• Osnaživanje samopouzdanja nastavnika i davanje konkretnih sugestija i predloga rešenja za konkretne situacije
• Izuzetno je.
• Sve.

2.1.2. Šta mi se nije svidelo
• Razdvojenost dana seminara. Kako da znam da li ću sledeći dan moći da dođem?
• To što su razdvojeni dani seminara.
• Sve je bil super.
• Nemam primedbi na teme seminara.

2.1.3. Šta predlažem da bi bilo bolje
• Da mi budemo bolji.
• Malo nam pojasnite propise na koje možemo da se pozovemo.
• Da se nastavi samo tako.
• Konkretni problemi razgovori, razmena mišljenja.
• Dobra komunikacija danas, neka ostane tko.
• Super komunikacija, neka ostane tako.
• Više primera iz prakse.
• Nemam zamerki, samo napred.
• Još konkretnih situacija i načina za rešavanje.
• Češće susrete.

2.2. Značajnost sadržaja programa za lični razvoj i jačanje profesionalnih kompetencija učesnika (skala školskih ocena)

Škola je sistem.. 4.77
Autoritet.... 5.00
Disciplina ..... 4.90
Liderstvo..... 4.90
Veštine razgovora sa nezgodnim sagov.
Samokontrola i kontrola u komunikaciji..4.93
Testovi autoriteta… 4.90

2.3. Ocena uspešnosti realizacije seminara

RAD VODITELJA... 5.00
ORGANIZACIJA SEMINARA... 4.97
MATERIJALI ZA UČESNIKE... 4.97
ATMOSFERA U GRUPI TOKOM SEMINARA... 4.93
UKUPNA OCENA ZA SEMINAR.... 4.97 (nije srednja vrednost prethodnih ocena)

2.4. Predlozi i komentari učesnika
• Семинар је испунио очекивања.
• Све је било позитивно. Наставите тако!
• Добили смо важна сазнања на конкретним прилозима и размени искуства.
• Одличан семинар.
• Наставити са примерима из праксе!
• Потребно је чешће у школи чути овакве садржаје.
• Семинар је веома користан јер су садржаји веома применљиви у пракси. Водитељи су веома пријатни, непосредни и стручни.
• Добар семинар! Доста примера и практичних решења.
• Видимо се опет!
• Реализатори добро познају област на коју се програм односи, активно комуницирају са учесницима и дају корисне и применљиве примере из праксе.
• Утисци најпозитивнији и до наредног дружења са сврсисходним темама много успеха!
• Одржите семинар (уколико је могуће) где би наставници износили своја искуства из праксе.