Udruženje za podršku vaspitanju
i obrazovanju Šabac

Programi stalnog stručnog usavršavanja
koji se ostvaruju izvođenjem obuke i organizovanjem stručnih skupova,
odobreni od strane Zavoda za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja.



Izdvojili smo izjavu

Ako osećate potrebu da
svoj posao ili funkciju,
vezane za vaspitanje i
obrazovanje, obavljate bolje
i uz profesionalnu podršku,
upoznajte se sa našim rezultatima
i mogućnostima koje nudimo!

O realizaciji - Osnovna škola, Autoritet

01.09. Seminar 95-15: Osnovna škola "Veljko Vlahović" Šangaj/Novi Sad, 27. i 28.08.2018.g.01.09. Seminar 95-14: Osnovna škola "Milica Stojadinović Srpkinja Vrdnik, 25. i 26.08.2018.g.02.07. Seminar 95-13: Osnovna škola "Zaga Malivuk" Beograd, 25. i 26.06.2018. g.19.03. Seminar 95-11: Osnovna škola "Vojvoda Mišić" Beograd, 16. i 17.03.2018. g.22.01. Seminar 95-9: Osnovna škola "Jovan Dučić" Petrovaradin, 20. i 21.01.2018.g.18.12. Seminar 95-8: Osnovna škola "Radojka Lakić" Beogrd, 16. i 17.12.2017. g.08.09. Seminar 95-6: Osnovna škola "Svetozar Miletić" Zemun, 02. i 03.09.2017. g.29.05. Seminar 95-3: Osnovna škola "Vladimir Rolović" Rakovica, 27. i 28.05.2017. g.24.04. Seminar 95-2: Osnovna škola "Ilija Garašanin" Grocka, 22. i 23.04.2017. g,23.01. Seminar 95-1: Osnovna škola "Ivan Gundulić" Novi Sad, 21. i 22.01.2017. g.23.06. Seminar 88-33: Osnovna škola "Nikola Tesla" Skela, 21. i 22.06.2016. g.17.05. Seminar 88-29: Osnovna škola "Jovan Jovanović Zmaj" Obrenovac, 12.03. i 15.05.2016. g.16.05. Seminar 88-31: Osnovna škola "Vuk Karadžić" Novi Sad, 13. i 14.05.2016. g.28.03. Seminar 88-30: Osnovna škola "Sveti Sava Vrčin", 26. i 27.03.2016. g.20.02. Seminar 88-28: Osnovna škola "Đura Daničić" Novi Sad, 19. i 20.02.2016. g12.11. Seminar 88-22: Osnovna škola "Pavle Savić" Beograd, 07. i 08.11.2015. g.02.11. Seminar 88-21: Osnovna škola "Zmaj Jova Jovanović" Ruma, 31.10. i 1.11.2015. g.21.09. Seminar 88-20: Dom učenika srednjih škola Sremska Mitrovica, 19. i 20.09.2015. g.24.08. Seminar 88-17: OŠ "Draževac" Draževac, 22. i 23.08.2015. g.15.06. Seminar 88-15: Osnovna muzička škola Grocka, 13. i 14.06.2015. g.18.05. Seminar 88-14: OŠ "Vasa Stajić" Novi sad, 16. i 17.05.2015. g.20.04. Seminar 88-13: TRC "Momčilo Čeković" Koštunići, 18. i 19.04.2015. g.03.03. Seminar 88-11: Osnovna škola "Petar Tasić" Lešnica, 28.02. i 1.03.2015. g.24.01. Seminar 88-10: OŠ "Grabovac" Grabovac, 21. i 22.01.2015. g.27.10. Seminar 88-4: OŠ "Branko Radičević" Nikinci,25. i 26.10.2014. g.28.09. Seminar 88-2: OŠ "Milan Ilić Čiča" Aranđelovac, 26. i 27.09.2014. g.15.09. Seminar 88-1: ETŠ "Mihajlo Pupin" Novi Sad, 13. i 14.09.2014.g. (osnovne i srednje škole)25.08. Seminar 113-17: Osnovna škola "Desanka Maksimović" Beograd, 23. i 24.08.2014. g.20.01. Seminar 113-15: Osnovna škola "Jelena Ćetković" Beograd, 18. i 19.01.2014.g.30.12. Seminar 113-14: Za Muzičku školu "Petar Krančević" Sremska Mitrovica, 26. i 27.12.2013. g.30.09. Seminar 113-13: Za učesnike iz Osnovne muzičke škole "Vladimir Đorđević" iz Beograda, 28. i 29.09.2013.g.24.06. Seminar 113-12: Za učesnike iz smederevskih osnovih i srednjih škola, Regionalni centar Smederevo, 22. i 23.06.2013.14.04. Seminar 113-11: OŠ "Mika Mitrović" Bogatić, za zaposlene iz svih osnovnih škola sa područja Opštine Bogatić, 13. i 14.04.2013.08.04. Seminar 113-10: OŠ "Vuk Karadžić" Badovinci, za zaposlene iz svih osnovnih škola sa područja Opštine Bogatić, 6. i 7.04.2013. g01.04. Seminar 113-9: Centar za stručno usavršavanje Leskovac, 30. i 31.03.2013. g.19.11. Seminar 113-5: Za učesnike iz osnovnih i srednjih škola, Centar za stručno usavršavanje Kikinda, 17. i 18.11.2012.g.12.11. Seminar 113-4: Osnovna škola "Nata Jeličić", Regionalni centar Šabac, 10. i 11.11.2012.18.09. Seminar 113-1: Za "Prvu obrenovačku osnovnu školu", Obrenovac, 15. i 16.09.2012.

Seminar 88-33: Osnovna škola "Nikola Tesla" Skela, 21. i 22.06.2016. g.

b]1. UPITNIK ZAVODA
Sistem procene (učesnik može odabrati): Potpuno se slažem - ocena 4; Uglavnom se slažem - ocena 3; Delimično se slažem - ocena 2; Uglavnom se ne slažem - ocena 1; Uopšte se ne slažem - ocena 0

1.1. Tvrdnje i prosečne vrednosti ocena

1. Teme/sadržaji predviđeni programom su realizovani .........................3.81
2. Način rada na obuci obezbeđuje učenje i stručno usavršavanje učesnika .......3.93
3. U realizaciji obuke uzimaju se u obzir prethodna znanja i iskustva
učesnika ................................3.93
4. Obuka je održana prema predviđenoj satnici....................................3.81
5. Pohađanje ove obuke pomoći će mi da unapredim sopstveni rad..........3.74
6. Realizatori dobro poznaju oblast na koju se program odnosi........... 3.81
7. Realizatori aktivno komuniciraju sa učesnicima i daju im povratne informacije o radu i produktima njihovog rada.................................... 3.85
8. Realizatori podstiču sticanje znanja učesnika i daju odgovore na njihova pitanja................................ 3.89
9. Uslovi za rad (prostor, tehnička podrška) su omogućili uspešnu realizaciju obuke.....................................3.78
10. Celokupna organizacija je doprinela uspešnoj realizaciji obuke.........3.93
(srednja ocena za prethodnih 10 tvrdnji 3.83)
11. Informacije o obuci sam dobila/o:
a) iz Kataloga................. 0
b) od kolega............ 2
v) od ustanove u kojoj radim.....21
g) od centra za stručno usavršavanje.....0
d) od školske uprave................... 4
đ) na neki drugi način ........................0

12. Koliko je vremena, provedenog na obuci, upotrebljeno za smislene aktivnosti učenja?
a) 0% ............. 0
b) 1-19% .......... 0
v) 20-39% ........ 0
g) 40-59% ....... 1 (3.03%)
d) 60-79% ....... 4 (14.81%
đ) 80-99% ........ 13 (48.15%)
e) 100% ........... 9 (33.33%)

13. Da li biste Vašim kolegama preporučili ovu obuku:

a) DA.......... 27 (100%)

b) NE.......... 0 (0%)

1.2. Dodatna zapažanja i predlozi učesnika
• Додатна знања овог типа које наставници нису добили на својим факултетима неопходна су, да би наставници успешно обављали свој посао, пре свега мислим на васпитни део.
• Садржаји семинара су веома корисни и занимљиви, учесници активни, а предавачи отворени и спремни за сарадњу.
• Оба дана су искоришћена на прави начин, оцене говоре све.
• Један од ретких семинара у којима је највећи број ствари био од велике користи за унапређење мојих знања и вештина.
• "Не нападам ја тебе, него те позивам да нападнемо проблем који имамо."
• Препоручила бих јер су теме занимљиве и корисне и мислим да ће ми помоћи у даљем раду.
• Веома применљиво на све типове колектива.
• Колеге могу да каналишу своја знања на префињенији начин.
• Сјајан и применљив семинар.
• Семинар је занимљив и због тога што осим што ће нам користити у бављењу професијом, може нам много користити у свакодневној комуникацији са људима (породица, окружење).
• Комуникативни реализатори семинара - све похвале!
• Снажи васпитну улогу школе!
• Овај тип семинара требали би да похађају (бар једном у две године) сви наставници, дир., педагози и сл. због осетљивости и одговорности посла којим се баве. Специфичне ситуације из семинара су драгоцене. Треба да буде још више времена утрошено на њих.
• Семинар обухвата стицање знања која се могу применити како у школи, тако и у породици.

1.3. Zapažanja o realizovanom seminaru (mišljenje voditelja dostavljeno u izveštaju Zavodu)
1.3.1. Šta su, po vašem mišljenju, dobre strane seminara koji ste realizovali?
Садржај и интензитет остварене размене без икакве дилеме је потврдио да су учесници, полазаћи од индивидуланих потреба и потреба школе којој припадају, уважили значај програмских садржаја ове обуке и и висок ниво применљивости понуђених знања и вештина
Постоји јасан наговештај великог броја учесника да ће применити све оно у вези ауторитета, пре свега личног, али и ауторитета школе, што одговара њиховим актуелним потребама.

1.3.2. Navedite probleme i teškoće u realizaciji vašeg seminara (ako su postojali)
Nije ih bilo. . Уочен је само екстремно негативан став једне учеснице у односу на све остале када је реч о евалуацији реализације путем упитника Завода.
Реална је претпоставка да је ова осбба пермутовала значење колона. Аргументи за овакво мишљење је одсуство било каквих негативних ставова у дневној евалуацији и порука ове особе да ће овај програм препоручити другим колегама.


2. EVALUACIONA LISTA AUTORA PROGRAMA

2.1. Dnevna evaluacija za prvi radni dan

2.1.1. Šta mi se svidelo
• Program. Dinamika rada je odli;na. Tema je aktuelna. Predavači.
• Raščlanjavanje suštine od nesuštinskog procesa bavljenja poslom.
• Razumevanje nastavničkog ppziva,
• Svidelo mi se, potkrepljeno je stvarnim primerima, učesnici su bili aktivni,
• Radonice – konkretne situacije.
• Seminar je dinamičan, puno korisnih primera koje možemo koristiti u praksi.
• Aktuelan i koristan za nastavni program koji predajem.
• Sve! Pogotovo to što sam dobila potvrdu da ne grešim u vaspitanju svog sopstvenog deteta!
• Sve.
• Dinamičnost pri prezentovanju oba prezentera, uključenost svih učesnika seminara u diskusijama.
• Predavanje je bilo zanimljivo i biće korisno u daljem radu.
• Zanimljiv način rada i pristup.
• To što je bilo konkretnih primera i situacija iz date teme. Takođe, što je bilo dosta manjih pauza.
• Tema mi se vrlo dopala, držala mi je pažnju sve vreme i sve situacije koje su spominjane će mi koristiti.
• Veoma mi se svidelo.
• Sve što sam čula o autoritetu korisno je i primenljivo.
• Komunikacija, korisnost sadr-aja.
• Odnos predavač – slušaoci i zanimljiv način izlaganja.
• Izuzetna spremnost predavača da dozvole učesnicima da iznose svoja mišljenja,
• Dinamika, pečenje!
• Teme kojima smo se bavili, saradnja sa kolegama.
• Zanimljiva je tema, sa tačke gledišta kao profesora i roditelja.
• Način predavanja – teme koje su realizovane (uz sve primere).
• Zanimljivi predavači, interesantni, dobra komunikacija, zanimljive teme.
• Izbor tema. Način izlaganja.
• To što sam saznala neke nove stvari i „trikove“ koje ranije nisam znala.
• Komunikativnost predavača i poziv na učešće.

2.1.2. Šta mi se nije svidelo
• Manjak interaktivnog učestvovanja, a ne mogu da skontam suštinu problema.
• Manjak interakcije.
• Previše duboko razmatranje primera iz života, kao i lično doživljavanje komentara.
• ...to što je bilo dosta teorije.
• Ponekad neke kolege odlutaju pa gubimo vreme.
• Neki slušaoci svoje stavove iznose preopširno.
• Nisu svi prisutni aktivni u radu.
• Sistemske greške? Dokle više?

2.1.3. Šta predlažem da bi bilo bolje
• Bilo bi bolje (ne)namerno uključivati ljude da budu aktivni.
• Nemam predloge! Uvažavam predavače.
• Ograničavanje broja primera.
• Da bude isto/slično kao danas. 
• Neka bude kao i danas, ništa ne bih menjala.
• Neka aktivnst – igra, neka da malo ustanemo. 
• Salatu i ren.
• Želim da nastavimo u ovom duhu!
• Nastavite ovako, molim vas!!!
• Ne znam. Dal može bolje!!!


2.2. Značajnost sadržaja programa za lični razvoj i jačanje profesionalnih kompetencija učesnika (skala školskih ocena)

Škola je sistem.. 4.77
Autoritet.... 4.89
Disciplina ..... 4.85
Liderstvo..... 4.74
Veštine razgovora sa nezgodnim sagov.
Samokontrola i kontrola u komunikaciji..4.81
Testovi autoriteta… 4.81

2.3. Ocena uspešnosti realizacije seminara

RAD VODITELJA... 4.74
ORGANIZACIJA SEMINARA... 4.93
MATERIJALI ZA UČESNIKE... 4.85
ATMOSFERA U GRUPI TOKOM SEMINARA... 4.74
UKUPNA OCENA ZA SEMINAR.... 4.81 (nije srednja vrednost prethodnih ocena)

2.4. Predlozi i komentari učesnika
• Веома корисно за наставнике.
• Семинар је одличан и веома користан.
• Заиста искрено – користан семинар у највећој мери. Било је пуно ствари које сматрам да ће ми доста користити и које ћу сигурно применити.
• Више активности за учеснике.
• Требало би једном месечно да имамо нешто слично.
• Оцене говоре све.
• 
• Само наставите!
• „Слобода није вредна, ако не укључује слободу да се греши.“ Били сте сјајни! Боле не грдите Кају што пуши. 
• Волео бих да семинар организујемо поново у нашој школи.