Udruženje za podršku vaspitanju
i obrazovanju Šabac

Programi stalnog stručnog usavršavanja
koji se ostvaruju izvođenjem obuke i organizovanjem stručnih skupova,
odobreni od strane Zavoda za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja.



Izdvojili smo izjavu

Ako osećate potrebu da
svoj posao ili funkciju,
vezane za vaspitanje i
obrazovanje, obavljate bolje
i uz profesionalnu podršku,
upoznajte se sa našim rezultatima
i mogućnostima koje nudimo!

O realizaciji - Osnovna škola, Autoritet

19.03. Seminar 95-11: Osnovna škola22.01. Seminar 95-9: Osnovna škola "Jovan Dučić" Petrovaradin, 20. i 21.01.2018.g.18.12. Seminar 95-8: Osnovna škola "Radojka Lakić" Beogrd, 16. i 17.12.2017. g.08.09. Seminar 95-6: Osnovna škola "Svetozar Miletić" Zemun, 02. i 03.09.2017. g.29.05. Seminar 95-3: Osnovna škola "Vladimir Rolović" Rakovica, 27. i 28.05.2017. g.24.04. Seminar 95-2: Osnovna škola "Ilija Garašanin" Grocka, 22. i 23.04.2017. g,23.01. Seminar 95-1: Osnovna škola "Ivan Gundulić" Novi Sad, 21. i 22.01.2017. g.23.06. Seminar 88-33: Osnovna škola "Nikola Tesla" Skela, 21. i 22.06.2016. g.17.05. Seminar 88-29: Osnovna škola "Jovan Jovanović Zmaj" Obrenovac, 12.03. i 15.05.2016. g.16.05. Seminar 88-31: Osnovna škola "Vuk Karadžić" Novi Sad, 13. i 14.05.2016. g.28.03. Seminar 88-30: Osnovna škola "Sveti Sava Vrčin", 26. i 27.03.2016. g.20.02. Seminar 88-28: Osnovna škola "Đura Daničić" Novi Sad, 19. i 20.02.2016. g12.11. Seminar 88-22: Osnovna škola "Pavle Savić" Beograd, 07. i 08.11.2015. g.02.11. Seminar 88-21: Osnovna škola "Zmaj Jova Jovanović" Ruma, 31.10. i 1.11.2015. g.21.09. Seminar 88-20: Dom učenika srednjih škola Sremska Mitrovica, 19. i 20.09.2015. g.24.08. Seminar 88-17: OŠ "Draževac" Draževac, 22. i 23.08.2015. g.15.06. Seminar 88-15: Osnovna muzička škola Grocka, 13. i 14.06.2015. g.18.05. Seminar 88-14: OŠ "Vasa Stajić" Novi sad, 16. i 17.05.2015. g.20.04. Seminar 88-13: TRC "Momčilo Čeković" Koštunići, 18. i 19.04.2015. g.03.03. Seminar 88-11: Osnovna škola "Petar Tasić" Lešnica, 28.02. i 1.03.2015. g.24.01. Seminar 88-10: OŠ "Grabovac" Grabovac, 21. i 22.01.2015. g.27.10. Seminar 88-4: OŠ "Branko Radičević" Nikinci,25. i 26.10.2014. g.28.09. Seminar 88-2: OŠ "Milan Ilić Čiča" Aranđelovac, 26. i 27.09.2014. g.15.09. Seminar 88-1: ETŠ "Mihajlo Pupin" Novi Sad, 13. i 14.09.2014.g. (osnovne i srednje škole)25.08. Seminar 113-17: Osnovna škola "Desanka Maksimović" Beograd, 23. i 24.08.2014. g.20.01. Seminar 113-15: Osnovna škola "Jelena Ćetković" Beograd, 18. i 19.01.2014.g.30.12. Seminar 113-14: Za Muzičku školu "Petar Krančević" Sremska Mitrovica, 26. i 27.12.2013. g.30.09. Seminar 113-13: Za učesnike iz Osnovne muzičke škole "Vladimir Đorđević" iz Beograda, 28. i 29.09.2013.g.24.06. Seminar 113-12: Za učesnike iz smederevskih osnovih i srednjih škola, Regionalni centar Smederevo, 22. i 23.06.2013.14.04. Seminar 113-11: OŠ "Mika Mitrović" Bogatić, za zaposlene iz svih osnovnih škola sa područja Opštine Bogatić, 13. i 14.04.2013.08.04. Seminar 113-10: OŠ "Vuk Karadžić" Badovinci, za zaposlene iz svih osnovnih škola sa područja Opštine Bogatić, 6. i 7.04.2013. g01.04. Seminar 113-9: Centar za stručno usavršavanje Leskovac, 30. i 31.03.2013. g.19.11. Seminar 113-5: Za učesnike iz osnovnih i srednjih škola, Centar za stručno usavršavanje Kikinda, 17. i 18.11.2012.g.12.11. Seminar 113-4: Osnovna škola "Nata Jeličić", Regionalni centar Šabac, 10. i 11.11.2012.18.09. Seminar 113-1: Za "Prvu obrenovačku osnovnu školu", Obrenovac, 15. i 16.09.2012.

Seminar 113-1: Za "Prvu obrenovačku osnovnu školu", Obrenovac, 15. i 16.09.2012.

Sistem procene (učesnik može odabrati): Potpuno se slažem - ocena 4; Uglavnom se slažem - ocena 3; Delimično se slažem - ocena 2; Uglavnom se ne slažem - ocena 1; Uopšte se ne slažem - ocena 0

Tvrdnje i prosečne vrednosti ocena

1. Definisani ciljevi seminara su ostvareni ...3.94
2. Teme/sadržaji predviđeni programom su realizovani... 4.00
3. Metode, tehnike i oblici rada primenjeni na seminaru obezbeđuju učenje učesnika ...3.89
4. U realizaciji seminara uzimaju se u obzir prethodna znanja i iskustva učesnika...3.94
5. Seminar je održan prema predviđenoj satnici ...3.94
6. Pohađanje ovog seminara pomoći će mi da unapredim sopstveni rad...3.81
7. Način izlaganja voditelja je jasan i razumljiv...3.94
8. Voditelji seminara daju povratne informacije na pitanja učesnika ... 3.97
9. Uslovi za rad (prostor, tehnička podrška) su omogućili uspešnu realizaciju seminara...3.92
10. Celokupna organizacija je doprinela uspešnoj realizaciji seminara... 3.97
Prosečna ocena za seminar: 3.93

DODATNA ZAPAŽANJA I PREDLOZI UČESNIKA
• Malo više primera – video zapisa iz aktivnosti škola u Srbiji, inače sve pohvale!
• Bilo bi dobro da su svi seminari ovako dobri!.
• Bez primedbe.
• Više ovakvih seminara sa sličnim temama. Seminar npr. odnos roditelj-dete.
• Jako dobra komunikacija sa voditeljima.
• Odličan timski rad. Spontani, organizovani, sistematični, prilagodljivi svakoj situaciji. Ogromna energija je (uz dužno poštovanje psihologa) u pedagogu Bošku. 
• Ciljevi su ostvareni, sadržaji uspešno i veoma lepo prezentovani i realizovani. Uzimana su u obzir naša prethodna iskustva. Voditelji su davali povratne informacije.
• Jasan, konkretan, potkrepljen primerima. Interesantan – bez praznog hoda.
• Izuzetan seminar, pun pogodak. Svaki učesnik je uspeo da pronađe sebe a takođe i naučio kako sebe da koriguje.
• Izuzetan seminar. Vrlo koristan, primenljiv. Stručan, izuzetni predavači,
• Ma sjajna prezentacija koje učesnike animira od početka do kraja.
• Seminar mi se posebno dopao zbog jasnog i razumljivog načina izlaganja.
• Seminar je bio jako uspešan i poučan.
• Saznala sam mnogo pozitivnog.
• Sjajno! Stručno! Interesantno!


ZAPAŽANJA O REALIZOVANOM SEMINARU
(Mišljenja realizatora programa iz izveštaja dostavljenog Zavodu)

a. Šta su, po vašem mišljenju, dobre strane seminara koji ste realizovali?
Optimalno poklapanje potreba i očekivanja učesnika sa ishodima zajedničkog rada na realizaciji sadržaja programa.
Bukvalno od samog početka rada, od predstavljanja učesnika, ostvarena je atmosfera zajedništva koja je ukazivala da su obe strane, učesnici i realizatori, potpuno svesne neophodnosti obostrane i jednake odgovornosti za uspeh u realizaciji. Pri tome, ponašanje učesnika je nedvosmisleno ukazivalo da im takav odnos u podeli odgovornosti potpuno odgovara.
Polazeći od činjenice da je ovo bila premijerna realizacija programa, kod realizatora je postojala određena zebnja u vezi sa tim kakvo i koliko će biti učešće prisutnih kod nekih programskih sadržaja koji na prvi pogled ne izgledaju unapred prihvatljivi i ne liče baš kao da su deo onoga što misle da im treba ("Škola kao sistem"). Prihvatanje razmišljanja na nivou sistema, pronalaženje i identifikacija stanja u u sopstvenom kolektivu, unutar ličnih i grupnih iskustava, bilo je skoro zapanjujuće!
Rezultati rada po grupama, kao i na nivou cele grupe, bili su takvi da je bilo više nego lako, zapravo poželjno i potrebno, dodatno transformisati namenu pojedinih vremenski intervala u korist prostora za razmenu mišljenja i zaključivanje o situacijama i stanjima koja su deo svakodnevnog školskog života i odnosa koji postoje u školi, uz izuzetno obraćanje pažnje na ulogu i odnos roditelja prema zaposlenim i procesu obrazovanja i vaspitanja njihove dece.
Ovakva radna atmosfera na seminaru sigurno ne bi mogla da postoji (i da bude tako kvalitetna) da nije obezbeđena adekvatna struktura učesnika - od direktora i pomoćnika direktora, preko stručnih saradnika, pa do neposrednih izvršilaca iz razredne i predmetne nastave.
Stav tročlanog realizatorskog tima je jedinstven:
Bravo za zaposlene u "Prvoj obrenovačkoj osnovnoj školi! I hvala što nam je omogućio da već posle prve realizacije dobijemo potvrdu vrednosti programa o autoritetu i načinu realizacije njegovih sadržaja.

b. Navedite probleme i teškoće u realizaciji vašeg seminara (ako su postojali)
Nikakvih problema nije bilo

DOMINANTNA ZAPAŽANJA I OCENE UČESNIKA IZ EVALUACIONIH LISTA KOJE SU PRIPREMILI AUTORI PROGRAMA

1. Dnevna evaluacija za prvi radni dan
a. Šta mi se svidelo
• Reči koje lideri treba da koriste
• Komunikacija, rad predavača, zadaci koji su se postavljali, poštovanje vremena.
• Sve
• Da, jako interesantno, dinamično i kreativno
• Sve
• Sve mi se svidelo
• Stručnost, sadržaj programa
• Jako dobra komunikacija, otvorenost
• Tema seminara, način rada predavača
• Sve, najzanimljiviji seminar do sada
• Opuštena komunikacija, radionice
• Sadržaj programa, stručnost predavača
• Zanimljiva tema, odličan način izlaganja
• Kreativan i zanimljiv pristup, dovoljno informacija (pouzdanih)
• Postupnost, sistematičnost i nivo učešća voditelja seminara
• Način izlaganja i stručnost predavača
• Stručnost predavača, neposrednost predavača i sadržaj programa
• Dopalo mi se kompletno predavanje
• Opuštena atmosfera, efikasnost.
• Tema i način prezentacije i rada grupe
• Zaista mi se svidelo – i kako je zamišljeno i kako je relaizovano
• Normalna komunikacija, potkrepljena primerima
• Sve
• Teme koje su se obrađivale, menjanje članova grupa
• Opuštena atmosfera, interesantne teme
• Topao, elokventan odnos voditelja seminara
• Način izlaganja, sadržaj programa
• Sadržaj seminara i način prezentacije
• Opuštena atmosfera, efikasnost u radu
• Film o autoritetima.
• Što smo mogli da čujemo nešto više o autoritetima i da se svi zapitaju da li su realni i objektivni.
• Zanimljivo, opušteno.
• Interesantno.
• Svidelo mi se kako je prezentovan sadržaj seminara i što sam dobila dosta važnih informacija.
• Bukvalno sve! Odlična organizacija, vođenje seminara, predstavljanje sadržaja./
• Sve mi se svidelo.

b. Šta mi se nije svidelo:
• Socijalno poželjni odgovori kolega
• Nemam zamerki
• Prilog o moći autoriteta (dokumentarac) zameniti nekim životnim, školskim.
• Što mnoge stvari nisu rečene konkretno (od strane kolega), npr.Šta im smeta u komunikaciji, tj.zašto.

c. Šta predlažem da bi bilo bolje:
Samo tako, napred 
Isto
Da ostane kao danas
Ovako isto da nastavimo
Neka bude sve kao danas!
Da se uvek dobro razumemo.
Da nastavimo sa ovakvim radom.
Kolače
Primere iz prakse, rad na konkretnim primerima.
Bilo je dobro, nastaviti ovako.
Ništa ne bih menjala.
Konkretnije izjave o problemima u komunikaciji i konkretnije viđenje i prihvatanje autoriteta od strane kolega. Pošto je većina izjavila da ima problem u komunikaciji kolega i uprave, da se konkretnije pozabavimo rešavanjem tog problema.

2. Značajnost sadržaja programa za lični razvoj i jačanje profesionalnih kompetencija učesnika (skala školskih ocena):
• Škola je sistem.. 4.72
• Najbolnije tačke; Autoritet I deo.. 4.75
• Autoritet II deo.. 4.86
•„Liderstvo - pravilna upotreba moći“.. -
• Disciplina: poslušnost ili odgovornost?; Pozitivno vaspitanje ... 4.89
• Vežbanje veština poz. vaspitanja; Njegovo veličanstvo-roditelj.. 4.92
• Vežbanje: samokontrola i kontrola u komunikaciji... 4.92
•Testiranje autoriteta.... 4.56
Napomena: Zbog greške u štampanju evaluacionog lista tema "Liderstvo" ostala je neocenjena.

3. Ocena uspešnosti realizacije seminara
• RAD VODITELJA... 4.92
• ORGANIZACIJA SEMINARA... 4.92
• MATERIJALI ZA UČESNIKE... 4.86
• ATMOSFERA U GRUPI TOKOM SEMINARA... 4.92
UKUPNA OCENA ZA SEMINAR.... 4.92 (nije srednja vrednost prethodnih ocena)

4. Poruke u vezi sa seminarom
• Fantastično! Kreativno! Osvešćujuće! Dobra atmosfera, aktivno, poštovana satnica. Dobri saveti za rad u kolektivu, ali i sa učenicima i vlastitom decom. Sve pohvale!
• Malo više video materijala kao praktičnih primera! SJAJNO!
• Predavači su stručni, kompetentni, duhoviti i zanimljivi. Sadržaj seminara je zanimljiv, kreativan, nastavite tim tempom.
• Sve je bilo izvanredno.
• Seminar je za svaku pohvalu!
• Nastavite!
• Na mene je ovaj seminar delovao potpuno relaksirajuće. Uz to naučila sam mnogo toga što će mi koristiti u daljem radu.
• Bili ste divni. Nastavite tako da radite!
• Sjajna organizacija, osmišljenost i prezentacija. Voditelji animiraju učesnike za sve vreme izlaganja i odlikuju se neposrednošću, kreativnošću, preciznošću u izlaganju. Hvala.
• Moja prethodna znanja i iskustva, ovim seminarom su proširena i bogatija.
• Dođite nam opet.
• Izuzetan seminar. Tema obrađena na zanimljiv način uz stručnu prezentaciju. Entuzijazam predavača se prenosi i na učesnike. Znanje stečeno na ovom seminaru je vrlo primenljivo u praksi. Preporučujem svima koji žele da poboljšaju svoju komunikaciju na svim nivoima.
• Seminar je zanimljiv, potkrepljen primerima. Nije bilo praznog hoda i nepotrebnih priča. Zadovoljna sam.
• Izuzetno sam zadovoljna seminarom, dobila sam više od očekivanog. Sve je bilo veoma razumljivo, koncizno i efikasno. Želim vam da i dalje ovako radite.
• Veoma ste uspešno definisali sadržaje, na jasan, razimljiv i veoma zanimljiv način ih prezentovali. Nastavite i dalje ovako. Želim vam puno uspeha u daljem radu.
• Voditelji izuzljtno dobri timski igrači, dobro izabrane teme, na pravi način prezentovane. Predlog – organizovanje novog seminara sa istim timom, novom temom.
• Ne sećam se da li sam bila na ovako dobro organizovanom, vođenom i realizovanom seminaru. Svaka čast! Napokon nešto konkretno što ima veze sa realnim situacijama u školi.
• Više ovakvih seminara npr. odnos roditelj-dete, ili neki drugi konkretan odnos. Uvek je tema „komunikacije“ interesantna, ali samo ako je aktivna kao što je bilo ova dva dana.
• Zadovoljna seminarom, pomogao mi je u mnogim segmentima da budem ono što sam bila pre. Problemi u sistemima teško se rešavaju teorijom. Dobro osmišljenim seminarom kao što je ovaj može se mnogo više pomoći ljudima.
• Naročita pohvala voditeljima seminara za strast i posvećenost u vođenju seminara. Zaista je bilo korisno dobiti savete kako se može izbeći konflikt ili preduprediti neka problematična situacija. Hvala i srećno!
• Izuzetno lep, kvalitetan seminar, koji bi po mom mišljenju trebalo da odsluša svako zaposleno lice u prosveti, a čak i zaposleni drugih profila, a koji su roditelji, jer ovo predavanje, pored toga što mi pomaže u sagledavanju problema u školi kao nastavniku-predavaču, tako je izuzetno značajan za osobe koje žele pravilno da vaspitavaju svoju decu-dakle, za mene kao roditelja. Predavanje je izuzetno kvalitetno, predavači veoma uspešni u svom poslu. Hvala Vama na vremenu posvećenom nama! Sve najbolje u budućem radu.