Udruženje za podršku vaspitanju
i obrazovanju Šabac

Programi stalnog stručnog usavršavanja
koji se ostvaruju izvođenjem obuke i organizovanjem stručnih skupova,
odobreni od strane Zavoda za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja.



Izdvojili smo izjavu

Ako osećate potrebu da
svoj posao ili funkciju,
vezane za vaspitanje i
obrazovanje, obavljate bolje
i uz profesionalnu podršku,
upoznajte se sa našim rezultatima
i mogućnostima koje nudimo!

O realizaciji - Osnovna škola, Autoritet

01.09. Seminar 95-15: Osnovna škola "Veljko Vlahović" Šangaj/Novi Sad, 27. i 28.08.2018.g.01.09. Seminar 95-14: Osnovna škola "Milica Stojadinović Srpkinja Vrdnik, 25. i 26.08.2018.g.02.07. Seminar 95-13: Osnovna škola "Zaga Malivuk" Beograd, 25. i 26.06.2018. g.19.03. Seminar 95-11: Osnovna škola "Vojvoda Mišić" Beograd, 16. i 17.03.2018. g.22.01. Seminar 95-9: Osnovna škola "Jovan Dučić" Petrovaradin, 20. i 21.01.2018.g.18.12. Seminar 95-8: Osnovna škola "Radojka Lakić" Beogrd, 16. i 17.12.2017. g.08.09. Seminar 95-6: Osnovna škola "Svetozar Miletić" Zemun, 02. i 03.09.2017. g.29.05. Seminar 95-3: Osnovna škola "Vladimir Rolović" Rakovica, 27. i 28.05.2017. g.24.04. Seminar 95-2: Osnovna škola "Ilija Garašanin" Grocka, 22. i 23.04.2017. g,23.01. Seminar 95-1: Osnovna škola "Ivan Gundulić" Novi Sad, 21. i 22.01.2017. g.23.06. Seminar 88-33: Osnovna škola "Nikola Tesla" Skela, 21. i 22.06.2016. g.17.05. Seminar 88-29: Osnovna škola "Jovan Jovanović Zmaj" Obrenovac, 12.03. i 15.05.2016. g.16.05. Seminar 88-31: Osnovna škola "Vuk Karadžić" Novi Sad, 13. i 14.05.2016. g.28.03. Seminar 88-30: Osnovna škola "Sveti Sava Vrčin", 26. i 27.03.2016. g.20.02. Seminar 88-28: Osnovna škola "Đura Daničić" Novi Sad, 19. i 20.02.2016. g12.11. Seminar 88-22: Osnovna škola "Pavle Savić" Beograd, 07. i 08.11.2015. g.02.11. Seminar 88-21: Osnovna škola "Zmaj Jova Jovanović" Ruma, 31.10. i 1.11.2015. g.21.09. Seminar 88-20: Dom učenika srednjih škola Sremska Mitrovica, 19. i 20.09.2015. g.24.08. Seminar 88-17: OŠ "Draževac" Draževac, 22. i 23.08.2015. g.15.06. Seminar 88-15: Osnovna muzička škola Grocka, 13. i 14.06.2015. g.18.05. Seminar 88-14: OŠ "Vasa Stajić" Novi sad, 16. i 17.05.2015. g.20.04. Seminar 88-13: TRC "Momčilo Čeković" Koštunići, 18. i 19.04.2015. g.03.03. Seminar 88-11: Osnovna škola "Petar Tasić" Lešnica, 28.02. i 1.03.2015. g.24.01. Seminar 88-10: OŠ "Grabovac" Grabovac, 21. i 22.01.2015. g.27.10. Seminar 88-4: OŠ "Branko Radičević" Nikinci,25. i 26.10.2014. g.28.09. Seminar 88-2: OŠ "Milan Ilić Čiča" Aranđelovac, 26. i 27.09.2014. g.15.09. Seminar 88-1: ETŠ "Mihajlo Pupin" Novi Sad, 13. i 14.09.2014.g. (osnovne i srednje škole)25.08. Seminar 113-17: Osnovna škola "Desanka Maksimović" Beograd, 23. i 24.08.2014. g.20.01. Seminar 113-15: Osnovna škola "Jelena Ćetković" Beograd, 18. i 19.01.2014.g.30.12. Seminar 113-14: Za Muzičku školu "Petar Krančević" Sremska Mitrovica, 26. i 27.12.2013. g.30.09. Seminar 113-13: Za učesnike iz Osnovne muzičke škole "Vladimir Đorđević" iz Beograda, 28. i 29.09.2013.g.24.06. Seminar 113-12: Za učesnike iz smederevskih osnovih i srednjih škola, Regionalni centar Smederevo, 22. i 23.06.2013.14.04. Seminar 113-11: OŠ "Mika Mitrović" Bogatić, za zaposlene iz svih osnovnih škola sa područja Opštine Bogatić, 13. i 14.04.2013.08.04. Seminar 113-10: OŠ "Vuk Karadžić" Badovinci, za zaposlene iz svih osnovnih škola sa područja Opštine Bogatić, 6. i 7.04.2013. g01.04. Seminar 113-9: Centar za stručno usavršavanje Leskovac, 30. i 31.03.2013. g.19.11. Seminar 113-5: Za učesnike iz osnovnih i srednjih škola, Centar za stručno usavršavanje Kikinda, 17. i 18.11.2012.g.12.11. Seminar 113-4: Osnovna škola "Nata Jeličić", Regionalni centar Šabac, 10. i 11.11.2012.18.09. Seminar 113-1: Za "Prvu obrenovačku osnovnu školu", Obrenovac, 15. i 16.09.2012.

Seminar 95-14: Osnovna škola "Milica Stojadinović Srpkinja Vrdnik, 25. i 26.08.2018.g.

b]1. UPITNIK ZAVODA
Sistem procene (učesnik može odabrati): Potpuno se slažem - ocena 4; Uglavnom se slažem - ocena 3; Delimično se slažem - ocena 2; Uglavnom se ne slažem - ocena 1; Uopšte se ne slažem - ocena 0

1.1. Tvrdnje i prosečne vrednosti ocena

1. Teme/sadržaji predviđeni programom su realizovani .........................3.96
2. Način rada na obuci obezbeđuje učenje i stručno usavršavanje učesnika .......4.00
3. U realizaciji obuke uzimaju se u obzir prethodna znanja i iskustva
učesnika ................................3.92
4. Obuka je održana prema predviđenoj satnici....................................3.96
5. Pohađanje ove obuke pomoći će mi da unapredim sopstveni rad..........3.96
6. Realizatori dobro poznaju oblast na koju se program odnosi........... 4.00
7. Realizatori aktivno komuniciraju sa učesnicima i daju im povratne informacije o radu i produktima njihovog rada .......... 4.00
8. Realizatori podstiču sticanje znanja učesnika i daju odgovore na njihova pitanja................................ 4.00
9. Uslovi za rad (prostor, tehnička podrška) su omogućili uspešnu realizaciju obuke.....................................4.00
10. Celokupna organizacija je doprinela uspešnoj realizaciji obuke.........4.00
(srednja ocena za prethodnih 10 tvrdnji 3.98)
11. Informacije o obuci sam dobila/o:
a) iz Kataloga................. 0
b) od kolega............ 10
v) od ustanove u kojoj radim.....15
g) od centra za stručno usavršavanje.....0
d) od školske uprave................... 0
đ) na neki drugi način ........................0

12. Koliko je vremena, provedenog na obuci, upotrebljeno za smislene aktivnosti učenja?
a) 0% ............. 0
b) 1-19% .......... 0
v) 20-39% ........ 0
g) 40-59% ....... 0
d) 60-79% ....... 4(16.00%)
đ) 80-99% ........ 15(60.00%)
e) 100% ........... 6(24.00%)

13. Da li biste Vašim kolegama preporučili ovu obuku:

a) DA.......... 25 (100,00%)

b) NE.......... 0(0,00%)

1.2. Dodatna zapažanja i predlozi učesnika
• Poučno za rešavanje konkretnih problema u našoj školi. Odlični predavači
• Saznanja o razvijanju veština samokontrole su vrlo korisna u budućem radu,
• Vrlo elokventni razgovori i smernice i fokus na suštinu svakodnevnih problema u funkcionisanju škole.
• Seminar pomaže rešavanju konkretnih situacija u komunikaciji učenik - učitelј, roditelј - učitelј
• Veoma interesantna tema, korisno za dalјi rad kao i za privatni život.
• Sviđa mi se način rada realizatora seminara, oni sami kao izuzetne ličnosti.
• Korisno za nastavnike, da unapređuju svoje profesionalne kompetencije - za saradnju.
• Kvalitet!
• Odlični predavači! Puni razumevanja, znanja i dragocenih primera iz prakse.
• Stručno, efikasno, prijemčiv
• Sviđa mi se način rada i životni primeri.
• Dobri primeri iz prakse.
• Puno primera prakse i adekvatno objašnjenje istih, sve pohvale.
• Veoma životan i primenlјiv seminar u stvarnom životu.


1.3. Zapažanja o realizovanom seminaru (mišljenje voditelja dostavljeno u izveštaju Zavodu)
1.3.1. Šta su, po vašem mišljenju, dobre strane seminara koji ste realizovali?
Izuzetno ocenjen značaj i primenlјivost programskih sadržaja i rad realizatora, i u skladu sa tim ostvarena dobra individualna i grupna aktivnost.
Sadržaj preko pedeset zapažanja, komentara i predloga (dnevna i završna evaluacija) na najupečatlјiviji način potvrdio je nivo zadovolјstva učesnika iz dve škole.
Kvantitativni pokazatelј zadovolјstva je srednja ocena iz upitnika Zavoda je 3.98 – divan ispraćaj izuzetnog programa obuke sa najvećim brojem realizacije u svim dosadašnjim akreditacionim periodima.

1.3.2. Navedite probleme i teškoće u realizaciji vašeg seminara (ako su postojali)
Nije ih bilo.

2. EVALUACIONA LISTA AUTORA PROGRAMA

2.1. Dnevna evaluacija za prvi radni dan

2.1.1. Šta mi se svidelo
• Saznala sam nešto novo. Potvrdila da li je dobro nešto što ja radim, a gde moram da ispravim.
• Sadržaj, stručnost, neposrednost u komunikaciji.
• Način izlaganja, puno korisnih stvari.
• Sve!
• Pravi primeri iz prakse, postepeno objašnjavanje primera i definicija, međusobna saradnja.
• Fokus na suštine problema.
• Apsolutno sve!
• Način izlaganja, vežbe, saradnja medju grupama.
• Sve!!!
• Sve.
• Odličan seminar, predavači, konkretni, jasni, zanimljivi.
• Primeri iz realnog dela nastave.
• Razmena u gupama, primeri iz prakse.
• Poslednja vežba – primeri.
• Tema, prezentacija, voditeši.
• Sve aktivnosti.
• Predavanje.
• Sve.
• Sve.
• Sve mi se svidelo, osim puštenog filma.
• Primeri iz prakse.
• Sve.
• Prvi put sam na vašem seminaru. Sve je odlično.
• Što na svako naše pitanje predavači sa nama zajedno traže odgovore.

2.1.2. Šta mi se nije svidelo
• Nemam primedbi.

2.1.3. Šta predlažem da bi bilo bolje
• Ne bih ništa izmenila.
• Ne bih menjala, nastavite ovako.
• Još primera iz prakse.
• Mnogo teksta na slajdovima.
• Isto neka bude kao danas!
• Nastaviti ovako.
• Sve je savršeno!
• Još primera iz prakse, najčešče greške.
• Više aktivnosti.
• Nastaviti ovako!
• Da i sutra budemo ovako efikasni.
• Još više primera iz prakse.
• Da nastavimo ovako

2.2. Značajnost sadržaja programa za lični razvoj i jačanje profesionalnih kompetencija učesnika (skala školskih ocena)

2.2.1. Škola je sistem.............4.76
2.2.2. Autoritet..................... 4.96
2.2.3. Disciplina i poz. vasp. .. 4.96
2.2.4. Liderstvo..................... 4.72
2.2.5. Veštine razgovora sa nezgodnim sagov. (Samokontrola i kontrola u komunikaciji).......................... 4.88
2.2.6. Testovi autoriteta…........ 4.68

2.3. Ocena uspešnosti realizacije seminara

RAD VODITELJA... 4.96
ORGANIZACIJA SEMINARA... 4.92
MATERIJALI ZA UČESNIKE... 5.00
ATMOSFERA U GRUPI TOKOM SEMINARA... 4.88
UKUPNA OCENA ZA SEMINAR.... 4.92 (nije srednja vrednost prethodnih ocena)

2.4. Predlozi i komentari učesnika
• Budući seminari neka budu na temu narkotika koji su sve prisutniji u našim školama, edukacije učenika i roditelјa i prevencije!
• Seminar je sadržajan, sa konkretnim savetima. Budite i dalјe tako konstruktivni!
• Podstaći sve učesnike na interaktivan rad. Polovina prisutnih nije rekla ni reč, osim ako nije direktno pitana za mišlјenje.
• Vrlo korisni saeti koje ću primeniti u svom radu i saradnji sa kolektivom. Sekretar ustanove ima veoma važnu ulogu u radu škole i neophodno je da prisustvuje seminarima ove vrste, kao deo obrazovnog sistema.
• Nastavite sa istraživanjima iz školske prakse.
• Veoma koristan seminar, iskusni i obrazovani voditelјi.
• Teška tema. Bilo bi odlično kda bi neko smogao da iznese svoj problem sa autoritetom ili u grupi da poradimo na jednom primeru (člana grupe) pa da pokušamo da shvatimo šta bi trebalo uraditi i po pitanju autoriteta i samokontrole.
• Sa vama je uvek zanimlјivo, korisno i primenlјivo ono što naučimo!
• Korisno. Dobro osmišlјeno i utemelјeno na potrebama nastavnika – škole kaosistema.
• Ostanite uvek takvi.
• Bravo za predavače! Direktni i konkretni!
• Nastavite istim tempom i žarom.
• Nastavite ovako! Neiscrpna energija, spremnost i želјa da ništa ne ostane nedorečeno.
• Primeri iz života su poučni i korisni.