Udruženje za podršku vaspitanju
i obrazovanju Šabac

Programi stalnog stručnog usavršavanja
koji se ostvaruju izvođenjem obuke i organizovanjem stručnih skupova,
odobreni od strane Zavoda za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja.



Izdvojili smo izjavu

Ako osećate potrebu da
svoj posao ili funkciju,
vezane za vaspitanje i
obrazovanje, obavljate bolje
i uz profesionalnu podršku,
upoznajte se sa našim rezultatima
i mogućnostima koje nudimo!

O realizaciji - Osnovna škola, Ne možeš sve sam

30.09. Seminar 126-15: Osnovna škola "Petar Kočić" Temerin, 28. i 29.09.2019.g.01.07. Seminar 126-11: Osnovna škola "Jovan Jovanović Zmaj" Sremska Kamenica, 29. i 30.06.2019.g.17.12. Seminar 126-7: Osnovna škola "Miroslav Antić" Futog, 15, i 16.12.2018.g.10.12. Seminar 126-6: Osnovna škola "Ivan Gundulić" Novi Sad, 08. i 09.12.2018.g.20.11. Seminar 126-5: Osnovna škola "Svetozar Miletić" Zemun, 17. i 18.11.2018.g.05.11. Seminar 126-4: Osnovna škola "Miroslav Antić" Futog, 03. i 04.11.2018.g.24.09. Seminar 126-3: Osnovna škola "Vojvoda Mišić" Beograd, 22. i 23.09.2018.g.17.09. Seminar 126-2: Osnovna škola "Jovan Dučić" Petrovaradin, 15. i 16.09.2018.g.30.04. Seminar 337-25: Osnovna škola "Ljubomir Aćimović" Obrenovac, 28. i 29.04.2018.g.23.04. Seminar 337-24: Osnovna škola "Petar Leković" Požega, 21. i 22.04.2018. g.12.02. Seminar 337-22: Osnovna škola "Slavko Rodić" Bački Jarak, 10. i 11.02.2018.g.03.02. Seminar 337-21: Osnovna škola "Nikola Tesla" Skela15.01. Seminar 337-20: Osnovna škola "Andra Savčić" Valjevo26.12. Seminar 337-19: Osnovna škola "Petar Leković" Požega, 23. i 24.12.2017. g.11.12. Seminar 337-18: OŠ "Triva Vitasović Lebarnik" Laćarak, 09. i 10.12.2017. g.03.10. Seminar 337-14: Osnovna škola "Vojvoda Radomir Putnik" Beograd, 30.09. i 01.10.2017. g.28.08. Seminar 337-13: Osnovna škola "Veljko Vlahović" Šangaj - Novi Sad, 26. i 27.08.2017. g.26.06. Seminar 337-12: Osnovna škola "Vladimir Rolović" Rakovica, 24. i 25.06.2017. g.12.06. Seminar 337-11: Osnovna škola "Ilija Garašanin" Grocka, 10. i 11.06.2017. g.15.05. Seminar 337-10: Osnovna škola "Ivo Lola Ribar" Begaljica, 13. i 14.05.2017. g.13.03. Seminar 337-9: Osnovna škola "Vladika Nikolaj Velimirović" Valjevo09.02. Seminar 337-7: Osnovna škola "Jovan Jovanović Zmaj" Obrenovac, 07. i 08.02.2017. g.16.01. Seminar 337-6: Regionalni centar za stručno usavršavanje Smederevo, 14. i 15.01.2017. g.13.11. Seminar 337-2: Osnovna škola "Vuk Karadžić" Novi Sad26.09. Seminar 337-1: Osnovna škola04.04. Seminar 113-18: Osnovna škola "Draževac", 02. i 03.04.2016. g.16.02. Seminar 113-17: Osnovna škola "Petar Tasić" Lešnica, 13. i 14.02.2016. g,08.02. Seminar 113-16: Osnovna škola "Radojka Lakić" Beograd, 6. i 7.02.2016. g.07.12. SEMINAR 113-13: Osnovna škola "Pavle Savić" Beograd, 5. i 6.12.2015. g.27.10. Seminar 113-12: Prva obrenovačka osnovna škola, 24. i 25.10.2015. g.27.10. Seminar 113-11: Osnovna škola "Grabovac", 22. i 23.10.2015. g.19.10. Seminar 113-10: Osnovna škola14.09. Seminar 113-9: Osnovna muzička škola Grocka, 12. i 13.09.2015. g.25.05. Seminar 113-6: Osnovna škola "Mika Mitrović" Bogatić", 23. i 24.05.2015. g.05.04. Seminar 113-5: Osnovna škola "Milivoj Petković Fećko" Platičevo, 31.03. i 1.04.2015. g09.02. Seminar 113-3: Osnovna škola "Desanka Maksimović" Beograd, 7. i 8.02.2015. g.

Seminar 126-11: Osnovna škola "Jovan Jovanović Zmaj" Sremska Kamenica, 29. i 30.06.2019.g.

b]1. UPITNIK ZAVODA
Sistem procene (učesnik može odabrati): Potpuno se slažem - ocena 4; Uglavnom se slažem - ocena 3; Delimično se slažem - ocena 2; Uglavnom se ne slažem - ocena 1; Uopšte se ne slažem - ocena 0

1.1. Tvrdnje i prosečne vrednosti ocena
1. Teme/sadržaji predviđeni programom su realizovani ..................... 3.93
2. Način rada na obuci obezbeđuje učenje i stručno usavršavanje učesnika. 3.73
3. U realizaciji obuke uzimaju se u obzir prethodna znanja i iskustva
učesnika ...................... 3.83
4. Obuka je održana prema predviđenoj satnici......................... 3.90
5. Pohađanje ove obuke pomoći će mi da unapredim sopstveni rad... 3.80
6. Realizatori dobro poznaju oblast na koju se program odnosi.... [b3.87
7. Realizatori aktivno komuniciraju sa učesnicima i daju im povratne informacije o radu i produktima njihovog rada....... 3.93
8. Realizatori podstiču sticanje znanja učesnika i daju odgovore na njihova pitanja...3.90
9. Uslovi za rad (prostor, tehnička podrška) su omogućili uspešnu realizaciju obuke.. 3.90
10. Celokupna organizacija je doprinela uspešnoj realizaciji obuke.. 3.90
(srednja ocena za prethodnih 10 tvrdnji 3.87)

11. Informacije o obuci sam dobila/o:
a) iz Kataloga...................0
b) od kolega.....................4
v) od ustanove u kojoj radim....23
g) od centra za stručno usavršavanje....0
d) od školske uprave..................3
đ) na neki drugi način ................0

12. Koliko je vremena, provedenog na obuci, upotrebljeno za smislene aktivnosti učenja?
a) 0% ............. 0
b) 1-19% .......... 0
v) 20-39% ........ 0
g) 40-59% ....... 1(3.33%)
d) 60-79% ........ 3(10.00%)
đ) 80-99% ....... 17(56.67%)
e) 100% ...........9(30.00%)

13. Da li biste Vašim kolegama preporučili ovu obuku:

a) DA.......... 30 (100%)

b) NE........... 0 (0.00%)

1.2. Dodatna zapažanja i predlozi učesnika u upitniku Zavoda
• Seminar je koristan, predavači su stručni i prijatni.
• Stručnost, praktičnost, jednostavno izražavanje, konkretni primeri, saveti.
• Izuzetno koristan seminar, puno konkretnih smernica i odgovora.
• Predavači prilagodlјivi našim potrebama, stručni, strplјivi i jasni
• Korisno, važno i vi ste izuzetno stručni! 
• Korisne informacije koje se mogu upotrebiti u budućem radu.
• Korisno.
• Tema seminara funkcionalna i praktična .
• Mogućnost rešavanja i način rešavanja konfliktnih situacija i redosled rešavanja.
• Velika korist jer smo čuli mnogo primera iz prakse.

1.3. Zapažanja o realizovanom seminaru (mišljenje voditelja dostavljeno u izveštaju Zavodu)

1.3.1. Šta su, po vašem mišljenju, dobre strane seminara koji ste realizovali?
Najveći broj učesnika se izjasnio (u evaluacionim listama Udruženja) da su za njih bili najznačajnije i najkorisnije analize primera iz njihove prakse, primeri iz prakse predavača i aktivno učešće u malim grupama i na nivou cele grupe.
86% učesnika je procenilo da je od ukupnog vremena iskorišćenost za smislene aktivnosti učenja bila između 80 i 100%.

1.3.2. Navedite probleme i teškoće u realizaciji vašeg seminara (ako su postojali)
Nije ih bilo.

2. EVALUACIONA LISTA AUTORA PROGRAMA


I - Najznačajnije i najkorisnije:
1. Prikazi primera. Odgovornosti i ko ih nosi. Obraćanja CZSR-u, ponovna obraćanja.
2. Usvojili su znanje o tome kako da pravilno i odgovorno reagujemo na probleme u svom odelјenju i kod drugih učenika.
3. Konkretan sadržaj, konkretni primeri, smernice i aktivno učešće učesnika.
4. Date su veoma jasne i precizne smernice šta uraditi vezano za određen slučaj – problem.
5. Davanje potvrde ili saveta u slučajevima koji su u „sivoj“ zoni, gde nismo sigurni šta je najbolјe uraditi. Kristalisanje profesionalne uloge, šta jeste a šta nije u domenu našeg rada. Konkretne smernice za komunikaciju sa spolјašnjom zaštitnom mrežom.
6. Najznačajnije mi je bilo što smo razmenili iskustva, pojačali kompetencije kao odelјenjske starešine i što preko analize priča koje smo radili i isticanje faktora rizika i sopstvenih hipoteza.
7. Drugi dan, konkretni primeri i konkretna rešenja.
8. Koraci za obraćanje centru za soc. rad (iako se ne odnosi na moj deo posla konkretno).
9. Jasnija slika o tome kako funkcioniše spolјašnja mreža, tj. kome se možemo obratiti za pomoć van škole.. Dopali su mi se primeri dobre prakse.
10. Korisni su mi primeri iz prakse i saveti za dalјi rad, jasnije mi je kako sistem funkcioniše.
11. Uputstva i informacije u vezi postupnosti kao i u vezi spolјašnje mreže podrške.
12. Još više sam upoznao proceduru, i administraciju (donekle) potrebnu da bi se nešto posstiglo i koliko-toliko zaštitio sebe i kolektiv.
13. Uputstva i informacije u vezi rešavanja problema! Razmena iskustava.
14. Konkretni primeri i aktivno učešće svih prisutnih.
15. Konkretan sadržaj – aktuelni primeri iz prakse.
16. Razmena iskustava. Informacije o ulogaa učtelјa u mreži podrške učenicima
17. Razmena iskustava, novi pristupi u rešavanju problema.
18. Seminar će mi pomoći u dalјem radu kao odelјenskom starešini.
19. Korisni saveti kako postupiti u konkretnoj situaciji/problemu.
20. -
21. Interaktivan rad.
22. Analiza primera. Spolјašnja mreža podrške nastavniku.
23. Analiza primera. Spolјašnja mreža podrške nastavniku.
24. Analiza primera.
25. Procedura rešavanja konflikata pomaže u radu.
26. Najznačajnije primeri iz prakse, kako naši tako i primeri predavača.
27. Redosled odgovornosti, pravac i smer odgovornih u rešavanju problema.
28. Konkretne smernice, kako postupiti u određenim trenucima.
29. Veliki broj primera iz prakse sa savetima kako reagovati. Način zaštite nas, procedurama.
30. Da treba da budemo istrajni u saradnji sa Centrom za socijalni rad. Primer „Mića“.

II - Nefunkcionalno - konkretno:
• 1. -
• 2. Malo vremena oduzele su diskusije pojednih učesnika.
• 3. Ne, sve pohvale.
• 4. Ne.
• 5. -
• 6. Insistiranje koleginica, iznova i iznova da nam instruktori ne govore o slučajevima u srednjoj školi nego o osnovnoj.
• 7. Motivacioni govor koji nam nije bio neophodan.
• 8. 1 blok 1. dana – upoznavanje od 1.5.h. Ceo jedan dan – samo jedna vežba! (6 zadataka po grupama).
• 9. -
• 10. -
• 11. Početno upoznavanje je bilo predugo.
• 12. Da!!
• 13. -
• 14. Psiholog Bilјana odličan stručnjak, a njen kolega govori dosta nepotrebnih informacija previše godina za ovakav posao.
• 15. Ne.
• 16. Sve je bilo u redu!
• 17. Sve je bilo u redu.
• 18. Možda uvod na samom početku koji je trajao sat i po vremena.
• 19. Bilјa vrlo korisne podatke i informacije daje, a Bole bi mogao u penziju.
• 20. -
• 21. Ne
• 22. -
• 23. -
• 24. -
• 25. Nema.
• 26. Pa neka ponuđena rešenj „ne piju vodu“.
• 27. Ne.
• 28. Povremeno rasplinjavanje jednog od predavača
• 29. Dugo je trajalo upoznavanje.
• 30. Manje digresije.

III - Konkretni predlozi za kvalitetno pobolјšanje obuke:
• 1. -
• 2. Za neke kolege znanje o dečijoj psihologiji i pubertetu.
• 3. Samo ostanite tako prijatni, smireni i predusretlјivi.
• 4. Sve je urađeno izuzetno dobro i profesionalno.
• 5. Sve je bilo odlično, pored gore navedenog seminar vrlo prijao zbog konciznosti i vrlo prijatnih edukatora.
• 6. Možda ubaciti neki filmčić, neki snimak vezan za neki slučaj. Manje pismene forme, a više slika, filmova....
• 7. Konkretni primeri, sa konkretnim rešenjima. Upitnik treba formulisati jezički i semantički tačno! Nisu pitanja broj 1 i broj 5 dobro formulisana!
• 8. Konciznije, konkretnije.
• 9. -
• 10. Sve je bilo dobro.
• 11. Više analize konkretnih primera iz prakse.
• 12. Ne.
• 13. -
• 14. Još više primera.
• 15. -
• 16. -
• 17. -
• 18. Ženski predavač strplјiv i pun razumevanja. Bole ume da se raspline.
• 19. Bilјa odličan savetnik, predavač. Bole malo „davio“
• 20. -
• 21. -
• 22. -
• 23. -
• 24. Više praktičnih primera.
• 25. -
• 26. -
• 27. Kako smo dobili dozvolu da nazovemo kada budemo imali konkretnih problema ostavlјam opciju da se javim.
• 28. Povremeno rasplinjavanje jednog od predavača
• 29. Da radimo još neki grupni zadatak, možda izrada šema, mreža postupaka.
• 30. Uvek može bolјe, ali sam ja zadovolјna izuzetno sa predavanjem i prepoprukama predavača psihologa Bilјe.

IV - Šta ćete nakon obuke prvo pokušati da primenite u svom dalјem radu?
• 1. Primena se planira već za sledeću školsku godinu, na prvom mestu je izrada novog protokola o saradnji sa DS.
• 2. Vrlo temelјno i oprezno treba nastojati da se upoznam sa svakim detetom.
• 3. Prebacivanje odgovornosti (onih koje nisu moje).
• 4. Verovatno ćemo svi biti u situacij da primenimo znanja i veštine, i to upravo onim redosledom kakav je bio na seminaru – od znakova za uzbunu do spolјašnje mreže.
• 5. Još češće obraćanje CZSR-u, iako to već radimo u velikoj meri.
• 6. Da. Sigurna sam da ću dosta toga sa ovog seminar iskoristiti i primeniti u sopstvenom radu sa učenicima.
• 7. Možete očekivati.
• 8. Preporuke od ped. i psih. škole sa jasnim rokom.
• 9. Da. Primeniću. Pomoći će mi u komunikaciji sa kolegama.
• 10. Postupnost u koracima i kako, kao odelјenjski starešina, rešiti situacije koje se mogu pojaviti u mojoj praksi. Značajno mi je i objašnjenje sistemske podrške i kome se obraćati u određenim situacijama.
• 11. Primenu naučenog u radu kao odelј. starešine.
• 12. Upoznavanje sa zakonodavstvom.
• 13. 1. Čitanje pravilnika i protokola! 2. Primena u svom radu u odelјenju!
• 14. Zavisi od slučaja.
• 15. Da, radiću na izgradnji bolјe saradnje u unutrašnjoj mreži.
• 16. Potrudiću se da primenjujem naučeno!
• 17. Ne prekoračivati svoja zaduženja. Trudiću se da primenjujem stečena znanja i veštine.
• 18. Veoma sam zahvalna na prenesenom iskustvu.
• 19. Veoma zahvalna na idejama i savetima.
• 20. -
• 21. Da. Pošto po prvi put treba da budem starežina od 5 razreda, informacije će mi biti vrlo korisne u budućem radu pošto imam malo iskustva kao odelјenjski starešina.
• 22. Formular za procenu.
• 23. Formular za procenu.
• 24. Formular za procenu.
• 25. Da.
• 26. Naravno da bi tj. ću koristiti stečena znanja i primenjivati ih u „problemskim“ situacijama.
• 27. Da.
• 28. Pravovremeno reagovati.
• 29. Naravno, uvek će se setiti da treba postaviti granice i kako se ponašati ako dođe neki roditelј karakondžula!
• 30. Kada budem u prilici.