Udruženje za podršku vaspitanju
i obrazovanju Šabac

Programi stalnog stručnog usavršavanja
koji se ostvaruju izvođenjem obuke i organizovanjem stručnih skupova,
odobreni od strane Zavoda za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja.



Izdvojili smo izjavu

Ako osećate potrebu da
svoj posao ili funkciju,
vezane za vaspitanje i
obrazovanje, obavljate bolje
i uz profesionalnu podršku,
upoznajte se sa našim rezultatima
i mogućnostima koje nudimo!

O realizaciji - Osnovna škola, Ne možeš sve sam

14.01. Seminar 126-18: Osnovna škola "Dušan Jerković" Inđija, 11. i 12.01.2020.g10.12. Seminar 126-17: Osnovna škola "Jeremija Ilić Jeger" Rgotina, 07. i 08.12.2019.g.19.11. Seminar 126-16: Osnovna škola "Posavski partizani" Obrenovac, 16. i 17.11.2019.g.21.10. Seminar 126-15: Osnovna škola "Živojin Perić" Stubline, 19. i 20.10.2019.g.30.09. Seminar 126-15: Osnovna škola "Petar Kočić" Temerin, 28. i 29.09.2019.g.01.07. Seminar 126-11: Osnovna škola "Jovan Jovanović Zmaj" Sremska Kamenica, 29. i 30.06.2019.g.17.12. Seminar 126-7: Osnovna škola "Miroslav Antić" Futog, 15, i 16.12.2018.g.10.12. Seminar 126-6: Osnovna škola "Ivan Gundulić" Novi Sad, 08. i 09.12.2018.g.20.11. Seminar 126-5: Osnovna škola "Svetozar Miletić" Zemun, 17. i 18.11.2018.g.05.11. Seminar 126-4: Osnovna škola "Miroslav Antić" Futog, 03. i 04.11.2018.g.24.09. Seminar 126-3: Osnovna škola "Vojvoda Mišić" Beograd, 22. i 23.09.2018.g.17.09. Seminar 126-2: Osnovna škola "Jovan Dučić" Petrovaradin, 15. i 16.09.2018.g.30.04. Seminar 337-25: Osnovna škola "Ljubomir Aćimović" Obrenovac, 28. i 29.04.2018.g.23.04. Seminar 337-24: Osnovna škola "Petar Leković" Požega, 21. i 22.04.2018. g.12.02. Seminar 337-22: Osnovna škola "Slavko Rodić" Bački Jarak, 10. i 11.02.2018.g.03.02. Seminar 337-21: Osnovna škola "Nikola Tesla" Skela15.01. Seminar 337-20: Osnovna škola "Andra Savčić" Valjevo26.12. Seminar 337-19: Osnovna škola "Petar Leković" Požega, 23. i 24.12.2017. g.11.12. Seminar 337-18: OŠ "Triva Vitasović Lebarnik" Laćarak, 09. i 10.12.2017. g.03.10. Seminar 337-14: Osnovna škola "Vojvoda Radomir Putnik" Beograd, 30.09. i 01.10.2017. g.28.08. Seminar 337-13: Osnovna škola "Veljko Vlahović" Šangaj - Novi Sad, 26. i 27.08.2017. g.26.06. Seminar 337-12: Osnovna škola "Vladimir Rolović" Rakovica, 24. i 25.06.2017. g.12.06. Seminar 337-11: Osnovna škola "Ilija Garašanin" Grocka, 10. i 11.06.2017. g.15.05. Seminar 337-10: Osnovna škola "Ivo Lola Ribar" Begaljica, 13. i 14.05.2017. g.13.03. Seminar 337-9: Osnovna škola "Vladika Nikolaj Velimirović" Valjevo09.02. Seminar 337-7: Osnovna škola "Jovan Jovanović Zmaj" Obrenovac, 07. i 08.02.2017. g.16.01. Seminar 337-6: Regionalni centar za stručno usavršavanje Smederevo, 14. i 15.01.2017. g.13.11. Seminar 337-2: Osnovna škola "Vuk Karadžić" Novi Sad26.09. Seminar 337-1: Osnovna škola04.04. Seminar 113-18: Osnovna škola "Draževac", 02. i 03.04.2016. g.16.02. Seminar 113-17: Osnovna škola "Petar Tasić" Lešnica, 13. i 14.02.2016. g,08.02. Seminar 113-16: Osnovna škola "Radojka Lakić" Beograd, 6. i 7.02.2016. g.07.12. SEMINAR 113-13: Osnovna škola "Pavle Savić" Beograd, 5. i 6.12.2015. g.27.10. Seminar 113-12: Prva obrenovačka osnovna škola, 24. i 25.10.2015. g.27.10. Seminar 113-11: Osnovna škola "Grabovac", 22. i 23.10.2015. g.19.10. Seminar 113-10: Osnovna škola14.09. Seminar 113-9: Osnovna muzička škola Grocka, 12. i 13.09.2015. g.25.05. Seminar 113-6: Osnovna škola "Mika Mitrović" Bogatić", 23. i 24.05.2015. g.05.04. Seminar 113-5: Osnovna škola "Milivoj Petković Fećko" Platičevo, 31.03. i 1.04.2015. g09.02. Seminar 113-3: Osnovna škola "Desanka Maksimović" Beograd, 7. i 8.02.2015. g.

Seminar 126-18: Osnovna škola "Dušan Jerković" Inđija, 11. i 12.01.2020.g

b]1. UPITNIK ZAVODA
Sistem procene (učesnik može odabrati): Potpuno se slažem - ocena 4; Uglavnom se slažem - ocena 3; Delimično se slažem - ocena 2; Uglavnom se ne slažem - ocena 1; Uopšte se ne slažem - ocena 0

1.1. Tvrdnje i prosečne vrednosti ocena
1. Teme/sadržaji predviđeni programom su realizovani ..................... 4.00
2. Način rada na obuci obezbeđuje učenje i stručno usavršavanje učesnika. 4.00
3. U realizaciji obuke uzimaju se u obzir prethodna znanja i iskustva
učesnika ...................... 4.00
4. Obuka je održana prema predviđenoj satnici......................... 3.96
5. Pohađanje ove obuke pomoći će mi da unapredim sopstveni rad... 4.00
6. Realizatori dobro poznaju oblast na koju se program odnosi.... 4.00
7. Realizatori aktivno komuniciraju sa učesnicima i daju im povratne informacije o radu i produktima njihovog rada....... 3.96
8. Realizatori podstiču sticanje znanja učesnika i daju odgovore na njihova pitanja...3.96
9. Uslovi za rad (prostor, tehnička podrška) su omogućili uspešnu realizaciju obuke.. 4.00
10. Celokupna organizacija je doprinela uspešnoj realizaciji obuke.. 4.00
(srednja ocena za prethodnih 10 tvrdnji 3.99)

11. Informacije o obuci sam dobila/o:
a) iz Kataloga...................0
b) od kolega.....................0
v) od ustanove u kojoj radim....26
g) od centra za stručno usavršavanje....0
d) od školske uprave..................1
đ) na neki drugi način ................0

12. Koliko je vremena, provedenog na obuci, upotrebljeno za smislene aktivnosti učenja?
a) 0% ............. 0
b) 1-19% .......... 0
v) 20-39% ........ 0
g) 40-59% ....... 0
d) 60-79% ........ 2(7.41%)
đ) 80-99% ....... 9(33.33%)
e) 100% ...........16(59.26%)

13. Da li biste Vašim kolegama preporučili ovu obuku:

a) DA.......... 27 (100%)

b) NE........... 0 (0.00%)


1.2. Dodatna zapažanja i predlozi učesnika u upitniku Zavoda
• Predavači zanimlјivi.
• Dobijeni su konkretni odgovori kako delovati u određenim (konkretnim) situacijama.
• Teške teme, ali toliko korisno!
• Seminar je prožet ličnim i stvarnim primerima.
• Veoma korisne informacija se dobijaju.
• Jasno i precizno izlaganje, konkretni primeri iz prakse.
• Dinamično, puno konkretnih primera, sve naše nedoumice trudili su se realizatori da nam reše.
• Izuzetan seminar, prepun novih i korisnih informacija.
• Sadržaji koji su realizovani će mi biti od velike pomoći ukoliko u praksi budem suočena sa problemom.
• Izuzetno konkretna, primenlјiva znanja u praksi.
• Seminar obuhvata puno novih saznanja o unutrašnjoj i spolјašnjoj mreži podrške.
• Praktična znanja.
• Jedna prijatna edukacija.
• Posvećenost voditelјa, podela ličnog iskustva, dobronamernost i volјa da se pomogne.
• Razrešava nedoumice iz oblasti procedura kojih se treba držati u problem. situacijama.
• Seminar je bio izuzetno koristan!

1.3.1. Šta su, po vašem mišljenju, dobre strane seminara koji ste realizovali?
Od samog početka zajedničkog rada ostvarena radna atmosfera sa velikim uvažavanjem realizatorskog tima od strane učesnika i sa njihovim jasnim opredelјenjem da budu vrlo aktivni, spremni za postavlјanje pitanja i razmatranje aktuelnih problematičnih situacija.
Ocena za uspešnost realizacije je skoro maksimalno moguća (3.99 od mogućih 4.00 prema upitniku Zavoda), svi učesnici su procenili da će im pohađanje ove obuke unaprediti sopstveni rad u postseminarskom periodu zahvalјujući činjenici da njih 92.5% smatra da je od ukupnog radnog vremena 80 do 100% iskorišćeno za smislene aktivnosti učenja.

1.3.2. Navedite probleme i teškoće u realizaciji vašeg seminara (ako su postojali)
Nije ih bilo.

2. EVALUACIONA LISTA AUTORA PROGRAMA


I - Najznačajnije i najkorisnije:

1. Teme i način rada.
2. Kome se obratiti u određenoj situaciji.
3. Konkretni primeri iz života.
4. Najkorisnije je bilo što smo dobili smernice oko prijavlјivanja slučaja (konkretnog, aktuelnog).
5. -
6. -
7. -
8. Što sam se podsetila (saznala sve o svojim mogućnostima, resursima, izborila naučila neke nove stvari, saznanja puno primera iz prakse.
9. -
10. Primena stvarnih primera
11. Lična iskustva predavača.
12. Tema, svi primeri.
13. Puno primera i konkretnih situacija, kao i rešenja koja su ponuđena za rešavanje istih.
14. Konkretni primeri iz prakse; odgovori (primenlјivi u praksi) na sva postavlјena pitanja koja smo imali i moguća rešenja za sve naše dileme.
15. Primeri iz prakse, saveti za neke naše nejasne situacije.
16. Lična iskustva predavača.
17. Najkorisniji su bili konkretni primeri iz prakse, navedeni načini kako se razni problemi rešavaju i saveti kako da ih primenimo u našoj školi.
18. Upoznavanje sa redosledom postupka, načina delovanja u datoj situaciji.
19. Aktivnost kolega.
20. Pravne podatke sprovođenja roblema.
21. Seminar je održan vrlo interesantno zato što je sva teorija potkreplјena stvarnim doživlјajima i ličnim iskustvima.
22. Lična iskustva predavača.
23. Podsećanje svih učesnika na protokole i procedure, i obavezu da ih se svi pridržavamo.
24. -
25. Upoznavanje sa unutrašnjom i spolјašnjom mrežom podrške u školama, njihovim mogućnostima i načinom našeg ophođenja sa njima.
26.Značajni su konkretni, ponuđeni slučajevi koje smo prošli kroz radionice – daje nam se svestraniji pristup problemu.
27. Najkorisnije mi je upoznavanje načina i postupaka u povezivanju, tj. „širenju spolјašnje mreže“ u saradnji škole sa drugim institucijama.

II - Nefunkcionalno - konkretno:
• 1. -
• 2. Ne.
• 3. Ne.
• 4. -
• 5. -
• 6. -
• 7. -
• 8. Ne.
• 9. -
• 10. -
• 11. -
• 12. -
• 13. Sve je bilo krajnje funkcionalno.
• 14. Ne.
• 15. -
• 16. Ne.
• 17. Ne.
• 18. Ne.
• 19. Ne.
• 20. -
• 21. Nisam.
• 22. Ne.
• 23.-
• 24. –
• 25. Nisam uočio.
• 26. Ne.
• 27. Ne!


III - Konkretni predlozi za kvalitetno pobolјšanje obuke:
• 1. -
• 2. Ne.
• 3. Ne.
• 4. -
• 5. -
• 6. -
• 7. -
• 8. -
• 9. -
• 10. -
• 11. -
• 12. -
• 13. -
• 14. Ne
• 15. -
• 16. -
• 17. -
• 18. -
• 19. Ne.
• 20. -
• 21. Nemam.
• 22. -
• 23. -
• 24.-
• 25. –Želim da vas pohvalim i podržim da tako nastavite i dalјe i sa nekim drugim temama.
• 26. –
• 27. -

IV - Šta ćete nakon obuke prvo pokušati da primenite u svom dalјem radu?
• 1. Procedura.....
• 2. Primeniću proceduru kome i kada se obraćam u određenoj situaciji
• 3. -
• 4. -
• 5. Mislim da ću biti u prilici da primenim stečena znanja i informacije u svakodnevnom radu. 
• 6. -
• 7. -
• 8. Sve gore navedeno
• 9. -
• 10. -
• 11. Primeniću vaš predlog da sve zapisujem, beležim i tražim!
• 12. Poštovanje procedure.
• 13. Puno primera i konkretnih situacija, kao i rešenja koja su ponuđena za rešavanje istih.14. -
• 15. Neke stavke iz Zakona koje bi mi bile značajne.
• 16. Počeću od zapisivanja.
• 17. Da. Određivanje odgovornosti i stvaranje protokola.
• 18. Da.
• 19.Da, jačanje unutrašnje mreže podrške učenicima.
• 20. Pitati roditelјe: ko je zakonski zastupnik; Uopšte biti mnogo oprezniji u svemu (ako je moguće).
• 21. Svakako da ću u dalјem radu da se rukovodim znanjima stečenim na ovom seminaru.
• 22. Da.
• 23. Preciziranje protokola koji nam u školi nedostaju.
• 24.-
• 25. Disciplina učenika na času i aktivnost učenika na času. Rešavanje discipline učenika na času u okviru unutrašnje i spolјašnje mreže.
• 26. Pažlјivije i detalјnije bih se upoznala sa sadržajima pravilnika (zakonskom regulativom) koji regulišu postupke, procedure, mogućnosti uklјučivanja ostalih...(iz unutrašnje mreže i sl.).
• 27. U prvom planu je realizacija posebnih protokola u okviru širenja unutrašnje mreže podrške, kao i primena konkretnih primera, vezanih za saradnju s institucijama koje su od značaja za rad i funkcionisanje škole.