Udruženje za podršku vaspitanju
i obrazovanju Šabac
Programi stalnog stručnog usavršavanja
koji se ostvaruju izvođenjem obuke i organizovanjem stručnih skupova,
odobreni od strane Zavoda za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja.
Izdvojili smo izjavu
1. PROGRAM SAVETOVANJA
Plenarni rad:
• Uvodno izlaganje: Edukacija roditelja kao jedan od preduslova uspešne saradnje škole i porodice
Rad po grupama:
• I grupa: Postojeći oblici i sadržaji saradnje sa roditeljima i njihovi efekti
• II grupa: Mere koje preduzima škola sa ciljem da stimuliše saradnju sa roditeljima učenika
• III grupa, moderator: Znanja i veštine neophodni roditeljima za uspešniju saradnju sa školom
Plenarni rad:
• Razmatranje i usvajanje izveštaja o ishodima rada I, II i III grupe
• Razmatranje i usvajanje zaključaka, predloga i odluke savetovanja
• Evaluacija rada skupa
UČESNICI: Ukupno 70 učesnika, 54 zaposlena u Školi i 16 članova Saveta roditelja Škole.
2. NEPOSREDAN REZULTAT SAVETOVANJA
PREDLOG ODLUKE SAVETOVANJA
Učesnici stručnog skupa – savetovanja Edukacija roditelja kao jedan od preduslova uspešne saradnje škole i porodice, održanog 12. decembra 2013. godine u Poljoprivrednoj školi sa domom učenika Valjevo u Valjevu doneli su odluku :
Da se sa završnim zaključcima ovog savetovanja upoznaju svi roditelji Škole, kao i da se izveštaj sa svim zaključcima koji su doneti u okviru grupnog rada, i usvojeni u završnici savetovanja dostavi Gradskoj i Školskoj upravi.
I Zaključci stručnog skupa
1. Učesnici savetovanja su, na osnovu razmene mišljenja u okviru grupnog rada o postojećim ličnim iskustvima, dobijenim informacijama i utvrđenim potrebama Škole da ohrabruje i podstiče roditelje da učestvuju u njenom životu i radu, uvažava nove ideje i stvara mogućnosti za nove oblike saradnje, došli do zaključka da je u punoj meri potvrđena hipoteza da postoji potreba organizovanja edukacije roditelja na način i sa sadržajima koji će obezbediti još uspešniju saradnju Škole i porodice, što znači da je cilj savetovanja u potpunosti ostvaren.
Realizacijom postavljenih zadataka za svaku od tri grupe, učesnici su obezbedili dovoljno elemenata za operativni i planski pristup preduzimanja konkretnih aktivnosti na poboljšanju saradnje škole sa roditeljima.
Učesnici savetovanja su saglasni:
1. Da se za Savet roditelja i Nastavničko veće pripremi dodatna analiza svih zaključaka do kojih su zaposleni i članovi Saveta roditelja došli, dobijeni podaci uporede sa odgovarajućim sadržajima aktuelnog Plana rada i razvojnog Plana Škole i, ako se ustanovi da postoji potreba, predlože eventualne dopune i izmene.
2. Da se na sednici Saveta roditelja i Nastavničkog veća razmotri i podrži inicijativa u vezi uloge i statusa funkcije odeljenjskog starešine i uključivanje Grada u inicijativu I roditelji se pitaju, koju podržava Ministarstvo prosvete.
3. Da Savet roditelja i Klub roditelja Škole svim srednjim i osnovnim školama sa područja Grada pošalje informacija o održanom savetovanju, sa pozivom da se podrži pokretanje pomenutih aktivnosti.
O ovoj akciji, pre obraćanja školama, Savet i Klub roditelja bi ostvarili kontakte sa predstavnicima Gradske i Školske uprave i zatražili mišljenje i podršku.
3. REZULTATI EVALUACIJE STRUČNOG SKUPA
Evaluacioni instrument je upitnik autorsko-realizatorskog tima koji je napravljen prema strukturi upitnika Zavoda za unapređivanje vaspitanja i obrazovanja koji se primenjuje za evaluaciju seminara, ali je po sadržaju primeren zahtevima i specifičnostima stručnih skupova kao posebnog oblika stalnog stručnog usavršavanja.
3.1. Ocene učesnika
Prosečna ocena skupa iznosi 3.65 (maksimalna je 4.00).
Po elementima vrednovanja rezultati su sledeći:
1. Definisani ciljevi i zadaci skupa su ostvareni...3.53
2. Sve planirane teme i sadržaji razmatrani su na skupu...3.70
3. Oblici rada, metode i tehnike primenjeni na skupu obezbeđuju aktivno učešće većine učesnika...3.54
4. Skup je održan u okviru predviđene satnice...3.83
5. Skup je dobio na značaju stvaranjem optimalne radne atmosfere za aktiviranje prethodnih znanja i iskustava učesnika...3.59
6. Moderatori daju povratne informacije na pitanja učesnika, doprinose kvalitetu razmene mišljenja i ostvarenju zadataka skupa...3.67
7. Ukupan rad moderatora je usklađen i efikasan...3.53
8. Učešće na ovom skupu doprinosi podizanju nivoa uvažavanja mišljenja i stavova zaposlenih u obrazovnim ustanovama, kao i stepena verovatnoće da oni u većoj meri i efikasnije mogu da utiču na kreiranje neophodnih promena u sopstvenim sredinama i na širem planu...3.44
9. Uslovi za rad (prostor, tehnička podrška) su omogućili uspešan rad skupa...3.87
10. Celokupna organizacija je doprinela uspešnoj realizaciji skupa...3.83
3.2. Zapažanja i predlozi učesnika
• Korisne informacije i konkretni predlozi.
• Vrlo korisno predavanje o unapređenju saradnje roditelja i škole.
3.3. Zapažanja autorsko-realizatorskog tima o realizovanom stručnom skupu
(Iz izveštaja koji se dostavlja Zavodu za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja)
a. Šta su, po vašem mišljenju, dobre strane skupa koji ste realizovali?
Veoma dobar primer organizovanja stručnog skupa koji je namenjen samo zaposlenima iz jedne škole.
Izuzetan odziv i aktivno učešće članova Saveta roditelja škole.
Usklađeni stavovi i mišljenja zaposlenih i roditelja o aktuelnom stanju saradnje škole sa porodicama i ključnim faktorima koji su obezbedili takvo stanje, njihova jasna predstava o tome šta je moguće preduzeti u narednom periodu da bi kroz edukaciju roditelja i druge aktivnosti ta saradnja bila još bolja.
b. Navedite probleme i teškoće u realizaciji vašeg seminara (ako su postojali).
Nije ih bilo, ali je šteta što predstavnici Gradske i Školske uprave, kao i predstavnici institucija sa kojima Škola ima stalnu saradnju, nisu uzeli učešće u radu savetovanja.